آیین‌های یلدا با آداب دینی هم‌خوانی دارد/ ثبت‌جهانی یلدا اتفاقی مهم و مبارک است

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به آیین های ارزشمند یلدا، گفت: بسیاری از آیین های یلدا با مناسک و آداب دینی ما هم خوانی دارد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا، با تبریک فرا رسیدن شب یلدا اظهار کرد: یلدا یکی از آیین‌های کهن ایرانیان است و خوشبختانه آداب، رسوم و آیین های خاصی برای این شب در نظر گرفته شده که همگی دارای ارزش و اهمیت هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: یلدا به نام ایران ثبت جهانی شده است که این یک اتفاق بسیار بزرگ است و جا دارد این ثبت جهانی را که امسال اولین سالگرد آن است، به همه مردم تبریک بگوییم و آن را قدر بدانیم.

او گفت: در شب یلدا، ایرانیان، آیین‌های بسیار خوبی را برگزار می‌کنند که بسیاری از این آیین‌ها با آداب دینی ما همخوانی دارد. به‌عنوان مثال دید و بازدید و صله‌رحم یکی از سنت‌های نیکوی اسلامی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: در شب یلدا شاهد این هستیم که حافظ‌خوانی انجام می‌شود، قرائت قرآن صورت می‌گیرد و نیز ایرانیان به بزرگان و افراد ریش سفیدها احترام زیادی در این شب قائل هستند و این‌ها همه از آداب نیکو و پسندیده ایرانی و اسلامی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092901636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha