بیمه روستایی یک فرصت برای صنعتگران کرمانشاهی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: بیمه روستایی و عشایری ظرفیت خوبی برای هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان فراهم کرده است که باید از این فرصت استفاده کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه در جلسه با محسن رشیدی اقدم مدیر کل صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان که با موضوع بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی روستایی و عشایری برگزار شد، اظهار کرد: رسیدن به جایگاه اصلی و اصیل استان در حوزه صنایع‌دستی در گرو نیل به اهداف اداره‌کل به عنوان یکی از اصلی‌ترین کلیدهای گشایش و شکوفایی استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه دستیابی و موفقیت در این مسیر را مشروط به همراهی و همکاری دستگاه‌های دیگر عنوان کرد و افزود: این اداره‌کل در بسیاری از مواقع به تنهایی اقدام کرده و این سختی‌ها را بدوش کشیده است و توقع می‌رود که این همکاری‌ها پرنگ ترشود.

او تصریح کرد:  تفاهم نامه‌ای در سال‌های قبل بین دو دستگاه در خصوص بیمه هنرمندان و صنعتگران از محل بیمه روستایی و عشایری منعقد شده است که اتفاقات خوبی از قبل آن‌ متصور بودیم، اما نواقص و ایراداتی داشت که طرح به هدف مطلوب نرسید.

فرمانی افزود: انتظار می‌رود با تشکیل این جلسات راهکارهای عملیاتی و مفیدی برای صنعتگران و هنرمندان در بحث بیمه کارگاه‌های صنایع‌دستی اتخاذ شود تا بحث حق بیمه افراد زیر مجموعه این کارگاه‌ها که باعث شده خیلی از این کارگاه‌ها بدلیل عدم توان پرداخت حق بیمه از ادامه فعالیت باز بمانند، تسهیل شود.

او در خاتمه اظهار کرد: توجه به ارتقاء توسعه همکاری میان دو دستگاه‌ برای رفاه حال صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی اتفاقات مثبتی انجام شود و هنرمندان بتوانند از این فرصت بیشترین استفاده را ببرند. 

در ادامه محسن رشیدی اقدم مدیرکل صندوق بیمه روستایی و عشایری استان کرمانشاه، نیز با اشاره به قوانین موجود در این حوزه گفت: تا کنون در بحث بیمه این افراد در بخش انفرادی مشکلی نداشته و انجام شده است، اما در بحث کارگاهی قوانین متفاوت است.

مدیرکل صندوق بیمه روستایی و عشایری استان کرمانشاه، افزود: در این بخش خوشبختانه استان در کشور در بحث جایگاه پیشرو است و در رتبه اول قرار دارد.

رشیدی اقدم در ادامه گفت: دستگاه ما این آمادگی را دارد تا به غیر از بحث بیمه با توجه به حدود و اختیارات خود در سایر حوزه‌ها نیز از این قشر هنرمند و زحمتکش حمایت کند. 

 همچنین در این جلسه مقرر شدد افراد شاغل در این حوزه به بیمه معرفی و هرگونه تسهیلی برای این افراد در نظر گرفته شود و در حوزه تبلیغات نیز از توان بیمه روستایی استفاده و در نمایشگاه‌ها نیز حضوری فعال داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092901649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha