سامان‌دهی بافت تاریخی بندرانزلی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: سنگ فرش پل تاریخی غازیان و مرمت و بازسازی آن با همکاری و نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی صورت خواهد گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی با بیان مطلب فوق افزود: طی هماهنگی قبلی و با حضور معاون هماهنگی امور استانداری استان گیلان، مدیران کل راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری به همراه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر انزلی، بازدید از بافت تاریخی انزلی صورت پذیرفت.

جهانی گفت: ضمن بازدید از خیابان سپه، پل و میدان تاریخی شهر مقرر شد طرح پیشنهادی سامان‌دهی میدان به میراث فرهنگی ارائه تا بر اساس آن تمهیدات و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: سنگ فرش پل تاریخی غازیان و مرمت و بازسازی آن با همکاری و زیر نظر کارشناسان فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی از جمله نتایج دیگر این بازدید مشترک بود که علاوه بر آن مقرر شد طرح بازآفرینی شهر در خیابان سپه اجرایی و در این راه ضمن استفاده از مصالح سنتی با شتاب بخشیدن به اجرای طرح، پروژه در آینده ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک در ساختمان شورای شهر گفت: در پایان مقرر شد با دعوت و حضور مدیرکل حفظ و احیای بناهای تاریخی نسبت به طرح مسائل و بازدید از بافت تاریخی انزلی اقدام و با اخذ مشاوره نسبت به تکمیل نمودن مطالعات بافت تاریخی شهر اهتمام لازم صورت پذیرفته و همچنین برای مسائل مختلف حوزه ی میراث فرهنگی از جمله پاسخ به استعلامات مختلف، از کارشناسان خبره و با تجربه استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402093001696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha