طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده با رعایت همه الزامات محیط زیستی اجرا می‌شود

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: طرح طبیعت‌گردی آشوراده، طبق دستور رئیس‌جمهوری با رعایت همه الزامات محیط زیستی اجرا می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، علی سلاجقه صبح امروز پنجشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ در مراسم افتتاح طرح طبیعت‌گردی آشوراده با حضور رئیس‌جمهور در غرب استان گلستان برگزار شد، گفت: طرح طبیعت‌گردی آشوراده، طبق دستور رئیس‌جمهوری با رعایت همه الزامات محیط زیستی اجرا می‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: طبیعت‌گردی در این طرح بر اساس تفرج گسترده است، لذا هیچ سازه سنگینی در آشوراده مستقر نشده و هتل، رستوران و غیره در بندر ترکمن مستقر است.

او تصریح کرد: طرح هادی روستای آشوراده با رویکرد گردشگری و تسهیل دسترسی به جزیره آشوراده از جمله برکات این طرح است.

سلاجقه گفت: برای اجرای طرح طبیعت‌گردی، تأییدیه شورای عالی شهرسازی و معماری، مصوبه شورای اقتصاد و تمام مجوزهای لازم را کسب کردیم تا پروژه طبق دستور رئیس‌جمهوری اجرا شود.

رئیس‌جمهور در سفر دوم خود به گلستان از جزیره آشوراده بازدید کرد و عملیات اجرایی طرح گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده رسماً آغاز شد.

با اجرای طرح علاج بخشی خلیج گرگان و رفع مشکل حقوقی، طرح گردشگری جزیره آشوراده پس از ۲۵ سال تعیین تکلیف شد.

اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده به‌عنوان یکی از مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور، مطالبه‌ مهم مردم و مسئولان گلستان در دهه‌های اخیر است که با بن‌بست‌شکنی به سرانجام رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402093001715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha