گشایش نمایشگاه صنایع‌دستی «مهر یلدا؛ مهر مادر» در ملایر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: همزمان با فرا رسیدن یلدا، نمایشگاه صنایع دستی «مهر یلدا؛ مهر مادر» به همت بانوان هنرمند ملایری در سرای فرهنگ و هنر این شهر گشایش یافت.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ابراهیم جلیلی روز پنجشنبه 30 آذرماه در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه صنایع‌دستی۵۰ غرفه شامل انواع هنرهای دستی همچون چرم، منبت ریز، منبت، رودوزی، سفال، گلیم برای عرضه و فروش بازدیدکنندگان عرضه شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان هنرمند ملایری به مناسبت یلدا و میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) با عنوان «مهر یلدا، مهر مادر» برپا شد.

او افزود: ثبت جهانی یلدا به عنوان یک آداب و رسوم پسندیده ایرانیان است که باعث صله ارحام شده و در اسلام هم بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

جلیلی گفت: به همین منظور این نمایشگاه تحت عنوان «مهر یلدا و مهر مادری» برگزار شد و مورد استقبال بسیار خوب بانوان قرار گرفت تا در محیطی مناسب نسبت به عرضه و فروش محصولات هنری خود اقدام کنند.

جلیلی ضمن دعوت از شهروندان برای بازدید از این نمایشگاه، افزود: تمامی محصولات عرضه شده در این نمایشگاه توسط هنرمندان صنایع دستی شهرستان ملایر تولید شده است.

او یادآور شد: در کنار نمایشگاه صنایع دستی، سوغات ملایر همچون شیره، باسلق، لواشک و شیرینی خانگی در قالب ۱۰ میز ارائه شده و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید و در راستای حمایت از هنرمندان، از محصولات صنایع‌دستی و سوغات خرید کنند.

نمایشگاه صنایع دستی «مهر یلدا؛ مهر مادر» از امروز ۳۰ آذر تا ۱۳ دی‌ماه همزمان با روز مادر آماده بازدید علاقه‌مندان در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402093001758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha