قلعه‌سلاسل شوشتر زیر تیغ مرمت رفت

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر از آغاز عملیات حفاظت و مرمت بخش‌های مختلفی از قلعه تاریخی سلاسل در این مجموعه جهانی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، امین مهدوی‌کیا در این باره تصریح کرد: به‌منظور حفاظت و نگهداری هرچه بهتر از اثر جهانی قلعه‌سلاسل که یکی از آثار ارزشمند در نظام حلقه آبی شوشتر به شمار می‌رود، براساس ضرورت و اولویت‌شناسی کارشناسان دفتر فنی و جمع‌بندی نهایی، عملیات اجرایی حفاظت و مرمت بخش‌های مختلفی از این قلعه پس از انتخاب پیمانکار وارد فاز اجرایی شد.

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر در ادامه به روند اقدامات در حال اجرا اشاره کرد و افزود: مرمت دیواره‌های سنگی سالن احرامی‌بافی و اسلحه خانه، استحکام‌بخشی و مرمت سردهانه‌های نهر داریون، مرمت دیواره‌های داخلی شوادان و اصلاح سیستم نورپردازی آن، از جمله مواردی است که در این فاز عملیاتی درنظر گرفته شده است.

او از اتمام عملیات مرمت تا قبل از شروع سال جدید خبر داد و عنوان کرد: با تلاش‌های مجدانه کارکنان پایگاه میراث‌جهانی شوشتر، امید بر آن داریم تا با مرمت بخش‌های یادشده در قلعه سلاسل، این اثر تاریخی و ارزشمند همچون سالیان گذشته آماده خدمت‌رسانی و پذیرای حضور گردشگران از سراسر کشور در نوروز ۱۴۰۳ باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402093001762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha