کاوش‌های باستانی در کُنارصندل پس از ۱۷ سال قابل قدردانی است/ اقدامی مسرت‌بخش برای مردم

امام جمعه جیرفت با تشکر از تصمیم به آغاز مجدد کاوش‌های باستانی در این شهرستان گفت: پس از ۱۷ سال وقفه کاوش‌های مجدد در محوطه تپه‌های کُنارصندل آغاز می‌شود که قابل قدردانی است.

به گزارش میراث‌آریا، حجت‌الاسلام میثم تارم امروز جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ در بخشی از خطبه خود در نماز جمعه جیرفت گفت: پس از ۱۷ سال وقفه کاوش‌های مجدد در محوطه تپه‌های کُنارصندل آغاز می‌شود که قابل قدردانی است و امیدواریم نتیجه آن برای مردم مسرت‌بخش باشد. 

محوطه‌های تاریخی جیرفت که در طول هزاره‌های سوم پیش از میلاد آثار ارزشمندی را در خود جای داده جزو غنی‌ترین محوطه‌های تاریخی جهان محسوب می‌شود.

یکی از بقایای این تمدن عظیم تپه کنارصندل است که در ۳۰ کیلومتری شهر جیرفت قرار دارد و با نام تپه کنارصندل جنوبی و شمالی شناخته می‌شود. این ۲ تپه در فاصله چند کیلومتر از هم قرار دارند و ارتفاعشان به ترتیب ۱۳ و ۲۱ متر است.

از تپه کنارصندل آثار تاریخی متعددی یافت شده است که همه‌ این آثار شامل مجسمه‌هایی از جنس مفرغ، سفال‌های منقوش، ساده و زیورآلات در موزه باستان شناسی جیرفت نگهداری می‌شود.

بی توجهی به این آثار باستانی طی سال‌های گذشته خبرساز بود و واکنش‌های بسیاری داشت که به حضور ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و بازدید از این آثار و صدور دستوراتی برای توجه بیشتر به آن منجر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100100015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha