صدور موافقت‌ اصولی برای احداث ۱۶ طرح تأسیسات گردشگری در گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از صدور موافقت‌نامه اصولی برای ایجاد۱۶ طرح گردشگری در گیلان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: نشست کمیته‌ فنی بررسی و ارزیابی طرح‌های متقاضی سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد تأسیسات زیرساختی گردشگری در استان گیلان در ۲۸ آذر ۱۴۰۲ در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان  گیلان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: در این نشست که با حضور اعضا برگزار شد، با بررسی ۲۰ طرح متقاضی، صدور موافقت‌نامه اصولی برای ۱۶ طرح زیرساختی مورد موافقت قرار گرفت.

جهانی تصریح کرد: این طرح‌ها شامل،۲ مجتمع گردشگری، ۵ هتل، ۶ اقامتگاه بوم‌گردی، یک اقامتگاه سنتی، یک مرکز تفریحی و سرگرمی و۱واحد مهمانپذیر هستند.

او اضافه کرد: پیش‌بینی اولیه میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های مذکور مبلغی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان بوده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها مجموعا برای حدود۲۷۰ نفر نیز اشتغال‌ ایجاد خواهد شد.

 مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گیلان خاطرنشان کرد: ۲ پرونده نیز بدلیل عدم ارائه مستندات لازم شرایط طرح در کمیته یاد شده را نداشت و مقرر شد پس از بررسی بیشتر مراتب در کمیته فنی آینده طرح موضوع گردد. همچنین ۲ پرونده نیز بدلیل نداشتن شرایط لازم برای اجرای تأسیسات گردشگری مخالفت شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100200034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha