۲۷ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری کرمانشاه بررسی شد

جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری استان کرمانشاه با بررسی ۲۷ طرح برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز شنبه ۲ دی ماه در نوزدهمین جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری استان، اظهار کرد:  در این جلسه تعداد ۲۷ طرح با حجم سرمایه گذاری بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان برای صدور موافقت اصولی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: میزان اشتغالزایی این طرح‌ها ۲۲۹ نفر است. این طرح‌ها در حوزه شهرستان‌های پاوه، جوانرود، کرمانشاه و دالاهو قرار دارند.

فرمانی تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل ۱۰ اقامتگاه بوم گردی، یک پارک طبیعت گردی، ۵ محوطه گردشگری، ۴ مجتمع گردشگری، یک مهمانپذیر، یک هتل آپارتمان، ۴ اقامتگاه سنتی و یک مراکز تفریحی سرگرمی هستند.

او ضمن ابراز رضایت از روند تشکیل جلسات و نحوه بررسی پرونده‌ها گفت: افزایش محسوسی در میزان ورود سرمایه‌گذاران به حوزه گردشگری و افزایش طرح‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه دیده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، تصریح کرد: این افزایش نشان دهنده عملکرد اداره‌کل در حوزه تبلیغات و معرفی ظرفیت‌های استان در بخش گردشگری است، که توانسته نظر مساعد سرمایه‌گذاران را به این بخش پویا و کلیدی جلب کند.

او در ادامه از کارشناسان و اعضای کمیته خواست تا با بررسی دقیق و کارشناسانه بر اساس موازین قانونی و همچنین در نظر داشتن تسهیل در روند بررسی این پروژه ها را با نظر مساعد پیگیری کنند.

فرمانی افزود: نگاه مساعد سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله راهداری و منابع طبیعی در پاسخ‌ دهی سریع به استعلامات بهترین راهگشا در بحث سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه ضمن تشکر از برخی مسئولان شهرستان در بحث سامان‌دهی اماکن غیرمجاز فعال از سایر مسئولین نیز خواست تا با سرلوحه قرار دادن این موضوع نسبت به سامان‌دهی و هدایت اینگونه اماکن به روال قانونی و اداری اقدام کنند.

در پایان این جلسه از مجموع تعداد ۲۷ مورد پرونده بررسی شده با تعداد ۲۲ مورد طرح مشروط به اخذ استعلامات موافقت و تعداد ۵ طرح نیز برای بررسی بیشتر موکول به جلسات بعد شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100200054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha