نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی برای نمایش توانمندی‌های کرمانشاه است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران بهترین فرصت برای نمایش همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان کرمانشاه است.

به‌گزارش‌ میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز شنبه ۲ دی ماه در جلسه‌ای با حضور شهرداران استان که برای بررسی راهکارهای حضور قدرتمند استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران برگزار شد، اظهار کرد: برای نخستین بار است که تمرکز را از مرکز استان تغییر و مشارکت تمام شهرستان‌ها و استفاده از توان شهرداری‌های سطح استان را برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران لحاظ کرده‌ایم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، ضمن تشریح محورهای شرکت در نمایشگاه، افزود: تجربیات و نقطه نظرات شهرداران را نقطه قوت این برنامه‌ریزی دانست و با توجه به شعار سال گردشگری این نظرات را در حوزه گردشگری سبز حائز اهمیت عنوان کرد.

او ادامه داد: این نمایشگاه برای معرفی توانمندی‌های استان است و با توجه به تجربیات سنوات قبل، خلا مشارکت شهرداری‌های استان از بزرگترین چالش‌ها و نواقص غرفه استان کرمانشاه بوده است.

فرمانی گفت: شهرداری‌ها با توجه به زمینه کاری و حضور پررنگ در مقوله‌های فرهنگی می‌توانند در اعتلای نام استان نقش پررنگی داشته باشند و  با استفاده از این ارتباطات و جلب مشارکت بخش خصوصی و تفکرات خلاقانه مرتبطان با آن‌ها منشا اتفاقات خیر و ماندگاری شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: در نمایشگاه قبل مشارکت برخی دستگاه‌ها را داشتیم اما شهرداری نقش فعالی نداشت اما امسال با توجه به تجربیات قبلی و بررسی‌های کارشناسی انجام شده تلاش می‌کنیم تا بیشترین تعامل را با شهرداری‌ها داشته باشیم.

او تاکید کرد: قطعا استان کرمانشاه به جایگاه رفیع و اصیل خود نخواهد رسید مگر اینکه تعامل، همیاری و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط شکل بگیرد. نگاه ما ارتقای استان کرمانشاه و کمک به معرفی استان و خروج آن از مشکلات با تکیه بر نگاهی تعاملی و همکاری محور است.

فرمانی در ادامه گفت: نقش شهرداران در بحث معرفی و توسعه صنعت گردشگری استان مهم و حیاتی است و قطعا ما تلاش می‌کنیم تا این نقش به شکل کاملا جدی وارد گود شده و فعال شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خاتمه تاکید کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران بهترین فرصت برای معرفی توانمندی‌های استان کرمانشاه است و این انتظار می‌رود که شهرداری‌ها در این مورد مشارکت فعال داشته باشند.

در ادامه جلسه هرکدام از شهرداران نظرات و تجربیات خود را مطرح کردند.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته تهران ۲۳ لغایت ۲۶ بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402100300086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha