شروع فاز دوم مرمت کاروانسرای آوه ساوه استان مرکزی

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از اتمام فاز اول و شروع فاز دوم مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، حسین محمودی اظهار کرد: با توجه به اینکه سالانه اعتباری برای مرمت این بنای تاریخی تخصیص داده می‌شود امسال نیز 24 میلیارد ریال برای این عملیات هزینه می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: عملیات مرمت حجره‌ها، طاق‌ها و قسمت شاه‌نشین در قسمت شمالی این بنا که تخریب شده بود به اتمام رسیده است و عملیات اجرای مرمت طاق تویزه‌ها و ایوان در قسمت غربی آغاز شده است.

او با بیان اینکه هم اکنون کارگاه مرمتی این بنا تجهیز شده است، تصریح کرد: پس از انجام فاز دوم در صورت تخصیص اعتبار نسبت به مرمت قسمت‌های دیگر اقدام خواهد شد.


معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی کاروانسرای آوه ساوه دارای پلان متقارن  چهار ایوانی یعنی فرم کلاسیک یک کاروانسراست و از بخش های مختلف حیاط مرکزی، ورودی، ایوان، حجره و شترخانه  تشکیل شده است.


 این اثر تاریخی مربوط به دوره صفویه است که به شماره 3489  در تاریخ 25 اسفند 1379 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402100300110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha