دومین نشست منطقه‌ای ارزیابان شمال شرق کشور در استان گلستان برگزار شد

دومین نشست منطقه‌ای هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی ویژه ارزیابان ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شمال شرق کشور با حضور مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارتخانه، برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این نشست روز یکشنبه سوم دی‌ماه ۱۴۰۲ با حضور میثم آسوپا، مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارتخانه، حسن قوی زری، معاون اداره‌کل مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، ارزیابان ادارات کل شمال شرق کشور، نمایندگان سازمان برنامه مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان حفاظت از محیط‌زیست استان به میزبانی استان گلستان در گرگان برگزار شد.

ارزیابی عملکرد از پایه‌های اساسی مدیریت و زمینه‌ساز رشد وزارتخانه است

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست گفت: در دومین نشست منطقه‌ای ارزیابی استان‌ها در منطقه شمال شرق کشور استان‌های تهران، البرز، مازندران، گلستان، قم و سمنان حضور دارند.

میثم آسوپا خاطرنشان کرد: این نشست در سطح ملی برگزار می‌شود و در آن موضوعات ارزیابی عملکرد و شاخص‌های عمومی و اختصاصی را به‌صورت ویژه با حضور استان‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

او افزود: جمع‌بندی جلسات بسیار مفید بوده و زمینه‌ساز ارتقاء مجموعه‌های در سطح استانی و ملی خواهد شد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: در این نشست با توجه و حسن تدبیر مدیرکل استان مجموعه سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی و همچنین سازمان حفاظت محیط‌زیست در جلسه حاضرشده و دوره آموزشی بسیار مفیدی با رفع مشکلات و موانعی که در مسیر مسئولان ارزیابی عملکرد استان‌ها بود، برگزار شد.

او تصریح کرد: ارزیابی عملکرد یکی از پایه‌های اساسی مدیریت است که زمینه اصلاح فعالیت‌ها و رشد تعالی وزارتخانه را فراهم می‌کند.

آسوپا به نقش ارزیابان عملکرد پیشبرد اهداف ادارات کل اشاره کرد و گفت: مدیریت ارزیابی عملکرد می‌تواند نقش مهمی در انسجام‌بخشی، یکپارچه‌سازی عملکرد وزارتخانه داشته باشد و به هر میزان ارزیابان عملکرد با دقت بیشتری به وظایف خود بپردازند در پیشرفت مجموعه و ارائه خدمات که بر عهده دارد موفق‌تر عمل خواهد کرد و به دلیل اثرگذاری به بدنه و جامعه امیدواری می‌دهد.

او بابیان این‌که در ارتقای شاخص‌های عمومی و اختصاصی از نظرات و تجربیات همکاران استفاده خواهد شد، تصریح کرد: همچنین چالش‌ها و راهکارهایی که در این نشست مطرح می‌شود در ارزیابی عملکرد به کار خواهند گرفت.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: از میزبانی شایسته استان گلستان هم در دور دوم سفر هیات دولت به استان و برگزاری مرکز ارتباطات مردمی وزارت و همچنین برگزاری نشست منطقه‌ای ارزیابی استان‌ها قدردانی می‌کنیم.

او عنوان کرد: اداره‌کل استان گلستان جزو استان‌های سرآمد در خصوص ارزیابی عملکرد است و تجارب ارزشمند این استان همیشه در اختیار استان‌های دیگر قرارگرفته است که جای تقدیر از همکاران و مدیران این اداره‌کل دارد.

ارزیابی عملکرد زمینه‌ساز ارتقا سازمان خواهد شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز در این نشست گفت: اولین گام در راستای بهبود عملکرد هر سازمان، پذیرش نقاط ضعف و کم‌وکاستی‌های عملکرد بخش‌های مختلف آن سازمان است و با علم به این موضوع تلاش کرده‌ایم تا با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت از منظر کمی و کیفی سطح عملکردی اداره‌کل را ارتقا بخشیم.

محمدجواد ساوری بیان کرد: قطعاً با ارزیابی عملکرد از بخش‌های مختلف وزارت خانه از ستاد تا ادارات کل استانی، ارتقا و حرکت در مسیر رشد و توسعه مجموعه رقم خواهد خورد ازاین‌رو قدردان تلاش‌های همه فعالان در حوزه ارزیابی عملکرد هستیم.

او تأکید کرد: مجموعه بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت به‌عنوان قوه عالیه نظارت بر عملکرد سازمان با حضور در استان‌های مختلف، کم‌وکاستی‌ها را بی‌واسطه از مردم جویا می‌شوند که زمینه‌ساز ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران اسلامی را فراهم می‌سازد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با تأکید بر این‌که ارزیابان عملکرد باید تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مردم به‌کار گیرند، تصریح کرد: حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سنگر شنوای ارباب‌رجوع در هر سیستمی است. ارزیابان عملکرد علاوه بر این‌که عملکرد هر سیستم را رصد و پایش می‌کنند سنگ صبور ارباب‌رجوع نیز هستند.

در پایان کارشناسان ارزیابی عملکرد اداره‌کل به بیان نقطه نظرات خود در راستای پیش برد وظایف خود پرداختند و در پایان نشست، مطالب و موضوعات جلسه توسط حسن قوی زری، معاون اداره‌کل بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارتخانه جمع‌بندی شد و از زحمات همکاران اداره‌کل گلستان در برگزاری و حضور فعال ارزیابان استان‌ها قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100300136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha