ایجاد شعبه خاص رسیدگی به جرائم میراث‌فرهنگی در ملایر همدان

رئیس‌ دادگستری شهرستان ملایر گفت: حفاظت از میراث‌فرهنگی زمانی که با خللی مواجه شود، تخلف شمرده می‌شود و پای مسئولان قضایی به میان می‌آید.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، احسان فرجی، یکشنبه ۳ دی‌ماه در دیدار رئیس اداره میراث‌فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: با توجه به تعدد آثار و تپه های تاریخی شهرستان ملایر هم‌اکنون پرونده‌هایی با موضوع تخلفات میراث‌فرهنگی در ملایر رسیدگی می‌شود که با این وجود حوزه میراث‌فرهنگی نیازمند توجه بیشتری است.

رئیس دادگستری ملایر خاطرنشان کرد: ایجاد شعبه‌ای تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی و آثار باستانی برای ایجاد وحدت رویه در برخورد و همچنین برای تسلط قضات بر قوانین مربوطه مفید است.

در ادامه رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: در راستای توافق انجام شده میان وزیر میراث‌فرهنگی و رئیس قوه قضائیه کشور در شهرستان ملایر با موافقت رئیس دادگستری شهرستان، مقرر شد تمام پرونده‌های مربوط به جرائم مواریث‌فرهنگی در این شهرستان به دلیل تخصصی بودن امور آن و آثاری که این تصمیم گیری‌ها و احکام صادره بر سرنوشت این حوزه دارد در یک شعبه خاص و توسط یک قاضی مشخص، پیگیری و بررسی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100400172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha