آغاز مرحله اول عملیات مرمت نارین قلعه نائین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین از آغاز مرحله اول عملیات مرمت قدیمی‌ترین بنای شهر نائین با نام نارین قلعه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، محمود مدنیان با اعلام این مطلب گفت: بنای تاریخی نارین قلعه به‌عنوان دژ و کهن دژ شهر نائین و به‌عنوان قدیمی‌ترین بنای تاریخی این شهر، متعلق به دوره پارتیان است که با توجه به گذشت نزدیک به ۲ هزار سال از قدمت این اثر ارزشمند و به‌تبع آن فرسودگی شدید ایجادشده در این مدت، نیاز به مرمت‌های اضطراری و حفاظتی آن بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین ادامه داد: پس از بررسی کارشناسان این اداره و تهیه طرح مرمتی جامع آن، خوشبختانه با اختصاص اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال و عقد قرارداد مرمتی با پیمانکار مجرب و نظارت کامل کارشناسان این اداره، مرحله اول عملیات مرمت قلعه تاریخی نارین قلعه نائین آغاز شد.

او افزود: این مرحله از عملیات مرمتی قلعه تاریخی نارین قلعه باهدف جلوگیری از آسیب‌های بیشتر شامل استحکام‌بخشی بدنه‌ها، پی‌ها، مقاوم‌سازی و محافظت از دیوارها توسط استادکاران و مرمتگران نائینی آغاز شد.

مدنیان تصریح کرد: با توجه به اینکه مالکیت این قلعه تاریخی به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان واگذارشده است و همچنین با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پس از پایان عملیات‌های مرمتی و حفاظتی کامل، این قلعه تاریخی به سایت موزه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100500214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha