وجود وحدت فرهنگی در استان سمنان، شکوفایی جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای جاده ابریشم را رقم می‌زند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: وجود وحدت فرهنگی در استان سمنان، شکوفایی جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای جاده ابریشم را رقم می‌زند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز سه‌شنبه ۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، در خصوص برگزاری جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای جاده ابریشم گفت: وجود وحدت در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان، بخصوص وحدت فرهنگی میان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای جاده ابریشم نقشی بسزایی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: با توجه به اینکه استان سمنان به‌عنوان پایتخت راه ابریشم انتخاب‌شده است، برگزاری چنین رویدادهایی در بندسازی این شهر در سطح کشور تأثیرگذار است.

امیر کرم‌زاده با بیان اینکه جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای جاده ابریشم، نام سمنان، پایتخت راه ابریشم ایران را در ذهن‌های هنرمندان دیگر استان‌ها ماندگار می‌کند گفت: خلاقیت و نوآوری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در انتخاب نام این جشنواره منطقه‌ای و برگزاری آن در استان سمنان کاری شایسته و قابل‌تقدیر است، بنابراین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز با برگزاری برنامه‌هایی ازجمله بازدید از موزه‌ها، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان سمنان و ... برای هنرمندان در برگزاری این رویداد ایفای نقش می‌کند.

دبیر جشنواره منطقه‌ای تئاتر جاده ابریشم در گفت‌وگو با اصحاب رسانه بابیان اینکه این گروه‌های نمایشی در قالب گروه‌های صحنه‌ای و خیابانی رقابت می‌کنند اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای تئاتر با عنوان جاده ابریشم با حضور قریب ۳۰۰ نفر از هنرمندان کشور از سیزدهم تا هفدهم دی در سمنان برگزار می‌شود.

فرشید فلاح لاله زاری با اشاره به اینکه سمنان پس از قریب ۱۵ سال میزبان برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر شده است، افزود: این جشنواره با مشارکت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهرداری سمنان و ... برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره منطقه‌ای تئاتر جاده ابریشم با تأکید بر اینکه استان‌های مطرح در هنر نمایش در منطقه سمنان حضور دارند، گفت: گروه‌های نمایشی از استان‌های البرز، همدان، فارس، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و اصفهان در این منطقه در سمنان به اجرای تئاتر می‌پردازند.

فرشید فلاح با اشاره به اینکه برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند در افزایش شورونشاط اجتماعی مردم استان و شهر سمنان مؤثر باشد، افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب استان سمنان، وجود وحدت در میان مردم و مسئولان و انسجام است که همواره پیشرفت همه‌جانبه را برای استان به همراه داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100600262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha