تجلیل از «دست‌های ماندگار» هگمتانه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از برگزاری آیین تجلیل از پیشکسوتان صنایع‌دستی استان همدان با عنوان «دست‌های ماندگار» خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم‌علیزاده، سه‌شنبه ۵ دی‌ماه گفت: در نخستین مراسم تجلیل از «دست‌های ماندگار» هگمتانه از سه پیشکسوت صنایع‌دستی استان همدان در رشته‌های حلبی‌سازی، سفال و سراجی سنتی و چرم تجلیل خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در رشته حلبی‌سازی، از هنرمند پیشکسوت و گنجینه زنده بشری استاد محمدباقر ضرابیان، در رشته سفال، از هنرمند نامی و پدر شهید، استاد حاج عسگر عسگری و در سراجی سنتی و چرم، از استاد حسین علیزاده، یکی از پیشکسوتان این رشته تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

معصوم‌علیزاده با اشاره به اینکه این برنامه در راستای تکریم مفاخر و هنرمندان صنایع‌دستی استان برگزار خواهد شد، گفت: آیین تجلیل روز پنج‌شنبه ۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۸ در هتل بین‌المللی باباطاهر همدان با حضور مقامات عالی استان برگزار می‌شود.

او افزود: صنایع‌دستی استان همدان در کشور زبانزد است و وجود دو شهر جهانی لالجین و ملایر در رشته‌های سفال و مبل و منبت ، ثبت ملی دو روستای اشترمل و داویجان در رشته‌های مبل گلریز و مرواربافی نشان از ظرفیت بالای این استان در حوزه صنایع‌دستی دارد.

معصوم علیزاده خاطرنشان کرد: این نخستین برنامه تجلیل از پیشکسوتان صنایع‌دستی استان تحت عنوان دست‌های ماندگار است و در آینده برنامه‌های دیگری برای سایر هنرمندان پیشکسوت برگزار خواهد شد.

‌لازم به‌ذکر است در برگزاری این مراسم هتل بین‌المللی باباطاهر همدان، سایت خبری صدای گردشگری ایران (ویتنا)، ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مادنامه و انجمن صنایع‌دستی استان همدان مشارکت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100600268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha