اصفهان تا همیشه شهری ماندگار و برجسته در تاریخ خواهد ماند

مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بیست و چهارمین ویژه‌برنامه "به احترام مردم اصفهان" و در آئین افتتاح و بهره‌برداری از گذر تاریخی آقا نجفی اصفهان که با حضور مدیران شهری و استانی برگزار شد، تا همیشه اصفهان را شهر ماندگار و برجسته در تاریخ عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی شامگاه روز گذشته ۶ دی‌ماه و در این مراسم گفت: خداوند را شاکرم که در شهر خدا، شهر اصفهان، شهری که مؤمنانش زبان زد هستند و در محل گذر تاریخی آقای نجفی و به دلیل اتفاقی مهم دورهم جمع شده‌ایم.

مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور ادامه داد: نیاکان خداجویمان و همچنین معمارانی که این بناهای فاخر را بناکرده‌اند، مؤمنانی بوده‌اند که ازنظر تقوا شهره شهر بودند و اصفهان را برای همیشه در گذرگاه‌های تاریخی مانا و ماندگار کرده‌اند.

او افزود: امروز به همت شهرداری اصفهان و مدیران این شهر اتفاقی افتاده است که از بزرگ‌مردان برمی‌آید و تبدیل یک فاجعه و ناهنجاری به یک فرصت و هنجار درگذر تاریخی آقا نجفی شایسته بالاترین و والاترین تقدیرها است.

ایزدی تصریح کرد: بی‌تردید، اصفهان تا همیشه شهری ماندگار و برجسته در تاریخ خواهد ماند و امیدوارم معضل زاینده‌رود نیز به‌زودی حل شود و شاهد جریان دائمی آن در شهر اصفهان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha