ظرفیت بالای روستاهای محور کرج کندوان برای توسعه گردشگری/ گردشگری روستایی موجب اشتغالزایی و توسعه روستاها است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: حجم بالای تردد از محور کرج‌کندوان ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری روستاهای این منطقه است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز رحیم خاکی روز چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ در کارگاه آموزشی توسعه روستایی با رویکرد سرمایه‌گذاری سبز که برای دهیاران شهرستان کرج برگزار شد، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای دهیاران و فعالان گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته خاکی شهرستان کرج مانند دیگر نقاط استان از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه گردشگری روستایی برخوردار است، بنابراین باید با رعایت فرهنگ بومی روستاها برنامه ریزی‌های مدون برای توسعه گردشگری روستایی صورت بگیرد.

او با اشاره به حجم زیاد تردد از استان البرز، گفت: باید از ظرفیت میلیونی گردشگران و مسافرانی که از محور کرج‌کندوان می‌گذرند برای توسعه گردشگری روستایی این منطقه استفاده کرد. برای این منظور آموزش و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بسیار مهم است.

او توسعه گردشگری در روستاها را منجر به درآمدزایی، اشتغال و رشد اقتصادی روستا و منطقه عنوان کرد و گفت: در این زمینه این اداره کل از سرمایه گذاران بخش‌خصوصی نیز حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha