عملیات اجرایی تله کابین یاسوج دهه فجر امسال آغاز می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: موافقت کامل برای اجرای طرح تله کابین یاسوج توسط وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری انجام شده است و عملیات اجرای آن در دهه فجر امسال رسما آغاز می شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی پور امروز هفتم دی ماه ۱۴۰۲ در برنامه زنده تلویزیونی صف اول، افزود:  عملیات اجرایی مجموعه گردشگری تله کابین، سورتمه و زیپ لاین در سفر دور دوم رئیس جمهور به این استان کلنگ زنی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پارک بزرگ جنگلی، طبیعی و گردشگری  تنگه‌مهریان یاسوج  با حمایت دولت سیزدهم و سرمایه گذاری بخش خصوصی با امکاناتی از جمله تله کابین، سورتمه، زیپ لاین در آینده مرکز کهگیلویه و بویراحمد جنوب غرب کشور ایجاد می شود.

طالبی پور عنوان کرد: فاز نخست این طرح در سفر دور دوم رئیس جمهور به این استان کلنگ زنی شد و قرار است ۲۵ درصد مبلغ سرمایه گذاری توسط  آورده سرمایه گذار تامین شود.

او بیان کرد: در این طرح بزرگ سرمایه گذاری  طولانی ترین زیپ لاین کشور به طول سه هزار و ۵۰۰ متر ساخته شود و یکی از هیجان انگیزترین مکان‌های گردشگری در جنوب کشور و حتی خاورمیانه خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طول پل معلق شیشه ای در این طرح ۳۸۵ متر خواهد بود که طولانی ترین پل کشور محسوب می شود.

طالبی پور افزود : در این طرح نیز تله کابین یاسوج به طول ۱.۸ کیلومتر است که فاز توسعه آن تا ۵.۵ کیلومتر هم ادامه پیدا می کند.

او تصریح کرد : پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مبلغ سرمایه گذاری این طرح است و ۲۵۰ نفر اشتغال دارد.

طالبی پور افزود: در صورت اجرای این طرح حتی از شمال کشور و همه نقاط گردشگر وارد استان می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha