دستیابی به جایگاه جهانی با ایجاد ۴۰ میز تخصصی گردشگری در کشور

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هم اینک از ۴۹ موضوع گردشگری تعریف شده در وزارتخانه، ۴۰ میز تخصصی ایجاد شده که هدف آن توسعه صنعت گردشگری در حوزه های مختلف در سطوح جهانی است.

به گزارش میراث‌آریا، سید مصطفی فاطمی روز چهارشنبه ۶ دی‌‍ماه در نخستین نشست هم اندیشی مدیران گردشگری شهرداری های کلان شهرهای کشور به میزبانی همدان اظهار کرد: باید بپذیریم در برخی موضوعات گردشگری در سطح بین المللی خوب کار نشده و نیاز است تا توانمندی های بومی به خوبی مطرح شود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: موضوعات گردشگری در اغلب شهرهای کشور نامگذاری شده و نیاز به هدفگذاری مستمر با کمک شهرداری ها دارد.

فاطمی با تاکید بر اینکه خاستگاه گردشگری در شهرداری ها است، گفت: مدیریت واحد شهری در حوزه گردشگری باید در شهرداری ها تحقق یابدو هم اکنون نیز هلدینگ گردشگری با وجود مخالفت های فراوان در شهرداری تهران ایجاد شده که در راستای هم افزایی در توسعه این صنعت نقش بسزایی دارد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با اشاره به رایگان شدن برپایی غرفه شهرهای خواهر خوانده در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری گفت: شهرهای سایر کشورها که با شهرهای داخلی کشورمان خواهر خواندگی دارند، به صورت رایگان می توانند در نمایشگاه توانمندی های خود را ارائه دهند.

او بیان کرد: ۵۰۰ متر از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برای شهرهای خواهر خوانده اختصاص یافته است.

استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران استان همدان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha