ارائه بهترین خدمات در بخش سلامت می‌تواند زمینه‌ای برای افزایش ماندگاری گردشگران در قم باشد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، افزایش مدت اقامت گردشگران در این استان را زمینه و بستری برای توسعه متوازن اعلام و اضافه کرد: ارائه بهترین خدمات در بخش سلامت می‌تواند زمینه‌ای برای افزایش ماندگاری زائران و گردشگران در قم باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی، روز ۶ دی‌ماه جاری در آیین افتتاحیه نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» با محوریت سه شهر قم، مشهد و شیراز در سالن امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم افزود: به ‌منظور دستیابی به این مسأله، باید از ظرفیت‌های موجود استفاده و همچنین بهره‌برداری از طرح‌های سلامت‌محور پیش رو استان، در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت تصریح کرد: برای موفقیت در این زمینه، نیازمند کار جمعی، مشارکت و همراهی همه دستگاه‌های مرتبط هستیم.

او با بیان این که زیارت محور گردشگری قم است، خاطرنشان کرد: این استان هنوز جایگاه خود را در ارائه خدمات در سایر بخش‌های گردشگری پیدا نکرده است.

ارجمندی گردشگری سلامت را به ‌عنوان یک امر مهم دانست و ادامه داد: قم، محوری برای معرفی خدمات گردشگری در حوزه درمان در سطوح گوناگون است.

او با اشاره به ورود گردشگران خارجی از کشورهای گوناگون جهان بیان کرد: ورود گردشگرانی از قاره اروپا به کشور و همچنین کشورهای عرب‌زبان مانند عراق برای دریافت خدمات درمانی همچون درمان ناباروری موجب افزایش سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف و گردشگری در سه حوزه سفر، زیارت و سلامت می‌شود.

او با بی‌نظیر خواندن ظرفیت قم در حوزه گردشگری گفت: این نشست‌ها بهترین موقعیت برای پایه‌گذاری و توسعه گردشگری و ارائه بهترین خدمات در بخش‌های گوناگون است که امیدواریم، با توجه بیش‌تر بر بخش‌های مغفول‌مانده حوزه گردشگری از ‌جمله حوزه گردشگری سلامت بر رونق هر چه بیش‌تر این حوزه بیفزاییم.

ارجمندی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به کمبود تخت برای اسکان مسافر و گردشگر در استان قم گفت: در قم در خیلی از ماه‌های سال، قدرت انتخاب تخت برای گردشگر به دلیل ثابت بودن عرضه و تقاضا وجود ندارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، با اشاره به این که در حال حاضر هتل پنج ستاره در استان قم نداریم، تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در بخش اقامت استان قم، مقرون به صرفه و توجیه‌پذیر است و بازگشت سرمایه خیلی خوبی دارد. 

او با بیان این که اقامت زمینه و بستری برای توسعه است، گفت: خوشبختانه بدون تبلیغات، به برکت خاندان اهل بیت(ع) و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، میلیون‌ها گردشگر در طول سال وارد این استان می‌شوند.

او با تأکید بر این که لازم است، از این ظرفیت برای ارائه خدمات مکملی استفاه شود، افزود: از جمله یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین خدمات، در بخش گردشگری سلامت است و در این زمینه دهکده گردشگری سلامت و طرح‌های گردشگری سلامت در قم داریم که برخی به بهره‌برداری رسیده است و بعضی دیگر نیز در حال ساخت هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اضافه کرد: الحمدالله دو بیمارستان بسیار خوب در استان قم در حال احداث هستند.

او همچنین از نهادهایی همچون استانداری قم، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، وزارت امور خارجه و ... که در برگزاری این نشست تخصصی مشارکت و همکاری داشته‌اند، تقدیر و سپاسگزاری کرد.

این همایش یک روزه با برگزاری نشست‌های تخصصی و حضور مدیران کشوری و استانی، کارشناسان، متخصصان و صاحب‌نظران بخش گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم برگزار شد.

چهار کارگروه‌ تخصصی با عنوان‌های آسیب‌شناسی گردشگری سلامت، دیپلماسی اقتصادی گردشگری سلامت، ظرفیت‌شناسی گردشگری سلامت و اطلاع‌رسانی و طراحی هویت و تولید محتوای تخصصی در حوزه گردشگری سلامت در حاشیه این نشست تخصصی ترتیب یافته بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha