همکاری‌های گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با ترکیه

معاون گردشگری استان زنجان در نشست اختصاصی با  سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اتاق بازرگانی زنجان گفت: خواهان همکاری‌ در حوزه های  گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با ترکیه هستیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، داود آبیان عصر روز ۴ دی ماه ۱۴۰۲ در نشست اختصاصی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه با فعالان  دولتی، اقتصادی و بخش خصوصی استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به همزبانی، قرابت های فرهنگی و نزدیکی  استان زنجان و کشور ترکیه می توان زمینه مناسب برای حضور فعالان حوزه های گردشگری، صنایع دستی و هنرهای سنتی و سوغات کشورمان را در ترکیه مهیا کرد.

معاون گردشگری استان زنجان به همکاری‌های گردشگری استان زنجان با ترکیه  اشاره کرد و افزود:  استان زنجان  به دلیل مشترکات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با ترکیه ارتباط زیادی داشته و ما تلاش بر افزایش روزافزون این ارتباطات هستیم.

آبیان بیان کرد: کشورهای های خارجی مانند ترکیه می توانند در  نمایشگاه بین المللی تهران شرکت کنند.

احمد محمدی در سخنان خود با اشاره به آمار حضور ۵۳ میلیون گردشگر در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۳ در کشور ترکیه، خاطرنشان کرد: این مهم در حالی صورت گرفته که ایران در حوزه گردشگری جای کار بسیار بالایی دارد و برخی از مقاصد گردشگری ما قابل قیاس نیست و ظرفیت بالایی دارد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه گفت:  افزایش گردشگری و توسعه صنایع‌دستی و  تجارت بین دو کشور باعث موفقیت‌ها و همکاری‌های هر چه بیشتر فی‌مابین خواهد بود.

صمد یوسفی اصل با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اساسی مجمع همکاری‌های بین بخشی ایران و ترکیه برای توسعه گردشگری و صنایع‌دستی با ترکیه خواهد بود، گفت: افزایش گردشگری و توسعه تجارت بین دو کشور باعث موفقیت‌ها و همکاری‌های هر چه بیشتر فی‌مابین خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  استان زنجان  افزود: طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاران ترکیه در استان زنجان حضور موفقی داشته‌اند که همین مهم، زمینه برای حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران دیگری از این کشور را  فراهم کرده است، گفت: شهرستان طارم که قطب تولید زیتون ایران است و این منطقه مستعد حضور سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای است که می‌تواند به توسعه این شهرستان کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان به تجربه حضور سرمایه‌گذارانی از کشورهای روسیه، چین، ژاپن و ترکیه در استان زنجان اشاره و افزود: هر کدام از کشورها با ویژگی‌ها و توانمندی‌های خاص خود منتج به ارتقای آگاهی ما در تبدیل ظرفیت‌های بالقوه استان به بالفعل خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha