دبیرخانه ستاد گردشگری کرمان ۱۴۰۴ آغاز به کار کرد

دبیرخانه ستاد گردشگری کرمان ۱۴۰۴ با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، رئیس اتاق بازرگانی این استان و سایر فعالان این حوزه در محل اتاق بازرگانی کرمان آغاز به کار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سعید شاهرخی پنجشنبه ۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در نشستی که به همین منظور با عنوان"هم‌اندیشی توسعه گردشگری استان، کرمان ۱۴۰۴" برگزار شد گفت: گردشگری به ‌عنوان اقتصاد مکمل می‌تواند جایگزین مناسبی برای بخش‌هایی که دچار نارسایی هستند باشد و برای مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز به عنوان نسخه درمانی تجویز شود.

او با اشاره به برگزاری رویداد از کوه تا کویر در استان کرمان افزود: این رویداد کمک می‌کند تا به سمت کار بزرگی در حوزه گردشگری برویم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تهران ۲۳ تا ۲۶ بهمن جاری بیان کرد: در تلاشیم با همکاری دستگاه‌های مرتبط با تمام ظرفیت‌های موجود توانمندی‌های گردشگری استان کرمان در این مدت به نمایش گذاشته شود.

او خاطرنشان کرد: استان کرمان با داشتن آثار جهانی، ملی و شناخته شده می‌تواند یکی از قطب‌های مهم گردشگری ایران باشد که در این زمینه برنامه‌های مهمی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

هم‌افزایی برای برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در ادامه این جلسه ضمن انتقاد از عدم استقبال فرمانداران و شهرداران برخی شهرستان‌های استان برای شرکت در این نشست گفت: استان کرمان دارای ۱۰ اثر تاریخی و طبیعی از ۲۷ اثر ثبت شده در سازمان یونسکو بوده که متاسفانه در زمینه جذب گردشگری به سوی این استان موفق نبوده‌ایم.

سیدمهدی طبیب‌زاده ادامه داد: یکی از دلایل مهم عقب‌ ماندگی‌های حوزه گردشگری استان، عدم معرفی مناسب ظرفیت‌های گردشگری است که باید با مشارکت دستگاه‌های مرتبط این معضل را حل کنیم.

او با اشاره به اینکه زلزله ناگوار سال ۸۲ روند جذب گردشگر به سوی استان کرمان را تغییر داد افزود: با توجه به فعالیت‌های خوبی که در ارگ تاریخی بم اتفاق افتاده است باید به مردم جهان بگوییم که بم زنده است.

طبیب‌زاده با بیان اینکه اتاق بر اساس قانون مسئول پایش و کمک به بهبود فضای کسب و کار است افزود: گردشگری می‌تواند یکی از پیشران‌های اقتصادی استان کرمان باشد و در تلاشیم تا سال ۱۴۰۴ با برگزاری رویدادهای مختلف شناخت از استان را افزایش دهیم که در این زمینه ۶۵ رویداد پیش‌بینی شده است.

او در ادامه به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در بهمن‌ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی مسئولیت برگزاری غرفه استان کرمان در این نمایشگاه بر عهده اتاق بازرگانی گذاشته شده که با گرفتن فضایی به مساحت ۵۰۰ مترمربع قصد داریم کار متفاوتی در این نمایشگاه انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100900438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha