راه‌اندازی نخستین میز گردشگری دسترس‌پذیر کشور در استان گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: گلستان به‌عنوان نخستین استان در کشور فعالیت میز گردشگری دسترس‌پذیر را باهدف توسعه گردشگری سالمندان و افراد دارای معلولیت آغاز کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز شنبه ۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ در نخستین جلسه میز گردشگری دسترس‌پذیر که با حضور محمداسماعیل شیخ‌قرایی دبیر میز گردشگری دسترس‌پذیر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، روسای انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری استان، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی شهر گرگان، بخش خصوصی و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد در مجموعه گردشگری سرای خان گرگان برگزار شد، گفت: گلستان به‌عنوان نخستین استان در کشور فعالیت میز گردشگری دسترس‌پذیر را باهدف توسعه گردشگری سالمندان و افراد دارای معلولیت آغاز کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: ما به هم‌افزایی و افزایش دانش بومی در حوزه گردشگری نیاز داشته و آمادگی لازم برای برگزاری میزهای گردشگری را داریم.

او بیان کرد: به وزارتخانه و سازمان‌های دولتی و غیردولتی کشور پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به ظرفیت‌های موجود، گلستان را به‌عنوان مقصد گردشگری در سبد رفاهی کارکنان قرار دهند.

در ادامه دبیر میز گردشگری دسترس‌پذیر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست بیان کرد: یکی از سیاست‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم، تشکیل میز گردشگری دسترس‌پذیر و زمینه‌سازی برای حضور افراد دارای معلولیت در جامعه است که به تعبیری این زمینه‌سازی از طریق گردشگری انجام می‌شود.

محمداسماعیل شیخ‌قرایی افزود: استان گلستان با داشتن ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری و با توجه به پیشرو بودن در تشکیل میز گردشگری به‌خوبی می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد و وزارتخانه در این راستا حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101000466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha