بوم‌گردی‌ها یکی از زنجیره‌های مهم ایجاد ارزش افزوده برای گردشگری استان اردبیل است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: بوم‌گردی‌ها یکی از زنجیره‌های مهم در راستای ایجاد ارزش افزوده برای استان اردبیل حوزه گردشگری است که با استقبال گردشگران روبرو هستند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ در جلسه هماهنگی نخستین سمینار آموزشی ملی ارتقای سطح کیفی سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های گردشگری در اقامتگاه‌های بوم گردی، گفت: اقامتگاه‌های بوم گردی از اهمیت ویژه‌ای در گردشگری حال حاضر کشورمان برخوردار هستند و این سمینار با توجه به اهمیت بوم گردی‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: بوم گردی ها یکی از زنجیره‌های مهم در راستای ایجاد ارزش افزوده برای حوزه گردشگری استان اردبیل بوده که با استقبال گردشگران روبرو است، توسعه این اقامتگاه‌ها می‌تواند به رونق گردشگری استان منجر شود.

او تاکید کرد: این سمینار با هدف ارائه آموزش‌ها و انتقال تجربیات توسط اساتید و فعالان حوزه اقامتگاه‌های بوم گردی به دنبال افزایش آگاهی و دانش سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران این حوزه است.

محمدی ادیب ادامه داد: در حوزه بوم گردی‌ها علاوه بر اداره کل میراث‌فرهنگی، دستگاه‌های مختلفی نیز دخیل هستند که این نهادها هم در برگزاری سمینار آموزشی بومگردی‌ها و هم در توسعه این اقامتگاه‌ها می‌توانند همکاری موثری را داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین با اشاره به برگزاری سمینار آموزشی بومگردی‌ها در اواخر دی ماه، گفت: آشنایی با روند سرمایه‌گذاری در اقامتگاه‌های بوم گردی، معماری بومی، ضوابط و الگوهای کالبدی برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی، معرفی تجربه‌های موفق اقامتگاه‌های بوم‌گردی، توسعه تعاملات روستایی و مشارکت اجتماعی روستاییان در بوم‌گردی، منظومه‌های روستایی بنیاد مسکن و نقش آن در توسعه گردشگری روستایی و بوم‌گردی از جمله محورهای این سمینار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101000480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha