دستگیری ۴ نفر از حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در مهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از دستگیری ۴ حفار غیرمجاز آثار تاریخی در بخش صالح‌آباد شهرستان مهران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: شب گذشته طی گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در بخش صالح آباد شهرستان مهران، تعداد چهار نفر از حفاران غیرمجاز آثار تاریخی دستگیر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: از متهمان تعدادی آلات و ادوات حفاری شامل بیل، کلنگ و طناب کشف و ضبط یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

شریفی با اشاره به اینکه، متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند، ادامه داد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

او خاطر نشان کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم هر گونه مورد مشکوک را در این رابطه با ما در میان بگذارند تا در سریع ترین زمان ممکن با حفاران غیر مجاز برخورد شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101100540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha