آغاز شمارش معکوس برای افتتاح موزه باستان‌شناسی یاسوج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه باستان‌شناسی موزه بزرگ یاسوج، گفت: یک‌قدم تا تکمیل نهایی موزه باستان‌شناسی یاسوج پس از ۱۵ سال مانده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور اظهار کرد: کلنگ ساخت موزه باستان‌شناسی یاسوج در سال ۸۶ به زمین زده شد و حدود ۱۵ سال در پیچ‌وخم وعده‌ها برای تکمیل کمر خم کرد و اکنون پس از سال‌ها انتظار در دولت سیزدهم ابنیه این طرح ملی صددرصد تکمیل‌شده و تنها یک گام دیگر به افتتاح موزه یاسوج باقی‌ مانده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخشی زیادی از سقف موزه که آب به آن نفوذ کرده بود، خسارت‌دیده بود اما اکنون به‌طور کامل احیا شده است.

طالبی‌پور افزود: پروژه در بخش ابنیه آماده‌شده است و در حال حاضر ۲میلیارد تومان برای تجهیزات موزه قرار داده‌شده است که در روزهای آینده خریداری می‌شود.

او ادامه داد: در حوزه گرافیک (زیباسازی) نیز موزه نیاز به کار بیشتر دارد که دراین‌باره با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان رایزنی صورت گرفته و قول تخصیص بودجه داده‌ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101100541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha