ضرورت ساخت مجتمع رفاهی در ۳۰ نقطه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

معاون گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت مجتمع‌های رفاهی در ۳۰ نقطه پرتردد و گردشگرپذیر این استان الزامی است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، فرشید کرمی گفت: جاده پاتاوه به دهدشت، پارک مهرورزی شهر یاسوج، جاده یاسوج به بابامیدان، امامزاده شمس‌الدین(ع) و شهر پاتاوه از جمله نقاطی است که نیازمند اجرای طرح‌های مجتمع رفاهی در قالب سرویس‌های بهداشتی، حمام، نمازخانه و فروشگاه است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح مطالعاتی اجرای مجتمع‌های رفاهی در این نقاط اجراشده و در صورت تخصیص اعتبار برنامه‌ریزی برای احداث آن آغاز می‌شود.

کرمی تاکید کرد: از تعداد ۳۶ مجتمع رفاهی استان ۱۹ مورد آن نیازمند سامان‌دهی و تعمیر است.

او افزود: ۲۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهوری به استان برای حوزه گردشگری استان پیش‌بینی شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این اعتبار برای بهبود وضعیت راه‌های دسترسی به مناطق گردشگری و ایجاد امکانات اولیه رفاهی مانند سکوهای نشیمن و سرویس‌های بهداشتی در نظر گرفته شد.

کرمی گفت: ۱۰ مجموعه رفاهی شامل سرویس‌های بهداشتی، حمام، وضوخانه و نمازخانه در مناطق گردشگری استان در مراحل پایانی ساخت است.

او ادامه داد: ساخت این تعداد مجموعه‌های رفاهی از مصوبات سفر وزیر میراث‌فرهنگی به استان بوده که با هدف توسعه زیرساخت‌های رفاهی گردشگران در دستور کار قرار گرفت.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای ساخت این مجموعه‌های رفاهی متشکل از صد چشمه سرویس بهداشتی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌ یافته است.

کرمی گفت: این مجموعه‌های رفاهی در مکان‌های گردشگری شاخص مانند تنگ سولک بهمئی، امامزاده عبدالله(ع) یاسوج، بافت تاریخی شهر دهدشت، امامزاده بی‌بی خاتونین(س) و دهستان گردشگری کاکان ایجاد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101100542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha