جلسه داوری دومین جشنواره آثار صنایع‌دستی در ایلام برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برگزاری جلسه داوری دومین جشنواره آثار صنایع‌دستی بسیج در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: امروز با حضور داوران صنایع‌دستی استان ایلام ۱۲۰ اثر برای حضور در نخستین جشنواره صنایع‌دستی بسیج انتخاب شدند که آثار پذیرفته شده پس از مرحله استانی به جشنواره ملی که تا پایان سال جاری در تهران برگزار می‌شود ارسال خواهند شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: جشنواره صنایع‌دستی بسیج برای دومین‌بار دراستان ایلام با همکاری بسیج هنرمندان ایلام در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود.

شریفی گفت: یکی از برنامه‌های این اداره‌کل در راستای برندسازی محصولات صنایع‌دستی استان و هچنین ارتقای زنجیره تولید این محصولات در استان است.

او تصریح کرد: یکی از آثار صنایع‌دستی شاخص استان گلیم نقش برجسته است که کیفیت گلیم نقش برجسته سبب شده است، شهر ایلام به‌عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته در ایران شناخته شود.

شریفی ضمن تقدیر و قدردانی از بسیج هنرمندان برای همکاری در برگزاری این جشنواره، بیان کرد: صنایع‌دستی از جمله عوامل مهم اشتغال‌زایی و توسعه مالی به‌شمار می‌رود، از این‌رو شناساندن صنایع‌دستی هر منطقه یکی از راه‌های مناسب و ارزان اشتغال‌زایی به شمار می‌رود که با سرمایه‌گذاری مناسب امکان‌پذیر است و حل معضل اشتغال را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101100575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha