ضوابط و مقررات بافت‌های تاریخی روستای پالنگان کردستان رعایت شود

سرپرست پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان/ اورامانات خواستار تمکین مردم به قانون و رعایت ضوابط و مقررات بافت‌های تاریخی روستای پالنگان شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، زاهد کریمی روز دوشنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ در جلسه پیگیری مسائل و مشکلات روستای تاریخی پالنگان که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان کامیاران با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان، مدیرکل محیط زیست استان، مدیرکل منابع طبیعی استان، فرماندار کامیاران، مسئول اداره میراث‌فرهنگی کامیاران و جمعی دیگر از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، گفت: روستای گردشگری پالنگان با وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی فراوان، یکی از مناطق مستعد در حوزه گردشگری استان است.

سرپرست پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان/ اورامانات بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها را نیازمند همکاری ادارت و برنامه‌ریزی جامع عنوان کرد و افزود: قدمت تاریخی با پیشینه کهن فرهنگی، آداب‌ورسوم و نمادهای فرهنگی ویژه‌ و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستای پالنگان، شرایط مستعدی را برای جذب و ماندگاری گردشگران مهیا کرده است.

او ضمن اشاره به اهمیت پالنگان و بافت تاریخی و معماری پلکانی آن، خواستار ایجاد کارگروه کارشناسی منظر فرهنگی هورامان با مشارکت ادارات شد و بیان کرد:  امید است با تعامل و همکاری دستگاه‌‎های مربوطه مسائل و مشکلات پالنگان احصاء و گامی مثبت در راستای حفظ هویت تاریخی و توسعه گردشگری و صنایع‌دستی منطقه برداشته شود. 

کریمی خواستار بهره‌گیری از صنایع‌دستی و ایجاد مشاغل خانگی زودبازده شد و گفت: با توجه به تولیدات بخشی از محصولات صنایع‌دستی در این منطقه، باید طرح توسعه هنرصنعت این منطقه با هدف، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید، تقویت و به‌روزرسانی شود. 

مدیران و مسئولان حاضر پس از حضور در جلسه و در بازدید میدانی از روستای پالنگان، بافت و ساخت‌وسازهای غیرمجاز، وضعیت دره حسنعلی، پیشنهاد الحاق محدوده پیشنهادی به طرح هادی، تشکیل قرارگاه کارشناسی پالنگان، زمین ورزشی پالنگان و ... مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101100584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha