راهنمایان گردشگری کرمان پای صحبت همرزم حاج قاسم نشستند/ میراث مقاومت در مسیر تداوم

در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، راهنمایان گردشگری استان کرمان پای صحبت حاج عباس ایرانمنش همرزم حاج قاسم نشستند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، حاج عباس ایرانمنش دوشنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ در محل اتاق بازرگانی کرمان ابتدا با اشاره به اینکه حاج قاسم اقیانوس معرفت بود و از او به عنوان قهرمان جهان نام برده می‌شود، اظهار کرد: زمانی که ایشان به شهادت رسید قریب به ۲۵ میلیون نفر برای مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار حضور پیدا کردند.

این همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم در زمان جنگ نیروهای مختلفی را سامان‌دهی کرد و سر و پا گوش و اطاعت‌پذیر از خدا، پیامبر و ولایت به ویژه ولایت فقیه و امام خمینی (ره) بود.

او گفت: صداقت، مسئولیت‌پذیری و وفای به عهد از ویژگی‌های این شهید بود بطوریکه ایشان در اولین شب جنگ تیر خوردند و توسط همرزمانش به بیمارستان انتقال داده شد که او  بعد از گذشت ساعتی به صحنه جنگ برگشت و بدون توجه به حادثه‌ای که پیشامد کرده بود به وظیفه خود ادامه داد.

ایرانمنش بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به همه مردم به خصوص افراد کم سن و سال احترام می‌گذاشت و خط مقدم انسان دوستی و صلح بود.

او ادامه داد: برای علما ارزش زیادی قائل بود و ادب عجیبی داشت و همیشه تاکید می‌کرد، علت عاقبت به خیری انسان‌ها ادب و احترامی است که برای دیگران قائل هستند.

همرزم سردار سلیمانی افزود: از الطاف و کرامات حاج قاسم نسبت به بنده این بود نیت کردم خدمتشان برسم و مشکلم را مطرح کنم و حاج قاسم از قبل آن مورد را برای من آماده کرده بودند و این چنین از دل رزمندگان دوران جنگ اطلاع داشتند.

او در ادامه به حضور گردشگران مذهبی در استان کرمان برای زیارت مزار شهید حاج‌قاسم سلیمانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: راهنمایان گردشگری باید در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گیرند تا بتوانند زمینه ماندگاری گردشگران را فراهم آورند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101100589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha