گردشگری زیارت و فرهنگی در استان فارس تقویت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: گردشگری زیارت و فرهنگی در فارس تقویت می‌شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمد ثابت تقلیدی شامگاه دوشنبه، ۱۱ دی‌ماه در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در شیراز بیان کرد: استان فارس به‌طور متوسط ۳۷ درصد از جاذبه‌های تاریخی فرهنگی و طبیعی سلامت کشور رادار است اما آن‌طور که باید و شاید به موضوعاتی که می‌تواند محرک تقاضا در عرصه گردشگری باشد و این تحریک تقاضا منجر به توسعه گردشگری شود و در نهایت اقتصاد گردشگری پویا شود، پرداخته نمی‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: یکی از برنامه‌هایی که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در آینده به‌ آن خواهد پرداخت و تقویت می‌کند، بحث گردشگری زیارت است.

او تصریح کرد: براساس آمارهای جهانی به‌طور متوسط بالغ‌بر ۸۲ درصد از میزان گردشگران ورودی کشورهای مختلف دنیا، مربوط به کشورهای همسایه است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و بیشترین میزان گردشگر ورودی‌مان از کشور عراق است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: الگوی رفتاری عراقی‌ها در کشور ما مطابق با نیازشان در اولویت اول معطوف به گردشگری زیارت است و برای زیارت مقصد اول را مشهد را قرار می‌دهند.

ثابت اقلیدی افزود: هدف ما این است که بین مشهد، قم و شیراز به‌عنوان پایگاه سومین حرم اهل‌بیت (ع) یک ارتباط معنادار ایجاد کنیم و کارهای بازاریابی انجام دهیم که امیدواریم ثمرات ویژه‌ای را شاهد باشیم.

او با بیان اینکه گردشگری زیارت ظرفیت بسیار مهمی است، بیان کرد: هر یک از انواع مختلف گردشگری مخاطبان خاص خود دارد و ما باید بتوانیم گردشگرانی که مخصوصاً شیعه هستند را از روش های مختلف به استان فارس هدایت کنیم و میزبان آن‌ها باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس تصریح کرد: کتیبه‌های مختلفی در بیشاپور کازرون، تنگ چوگان، نقش رستم، تخت جمشید و ...وجود دارد. امیدواریم بتوانیم ریز فعالیت‌های مختلفی را در خصوص تبیین کتیبه‌ها در نظر بگیریم و تعدادی رویداد روایتگری داشته باشیم.

به گفته ثابت اقلیدی، تولید و طرح‌ریزی المان شهری و تولیدات تلویزیونی همچون فیلم سینمایی، در خصوص کتیبه‌ها و موضوعاتی که درگذشته اتفاق افتاده است از اقدامات آینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس خواهد بود که باعث توسعه اقتصاد گردشگری می‌شود.

او بابیان اینکه یکی از اولویت‌های این اداره کل آن است که محور ساسانی در مسیر گردشگری قرار گیرد، افزود: باید تلاش کنیم تا بازار دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و اقتصاد گردشگری رشد یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس تأکید کرد: اقتصاد گردشگری زمانی ارزش اقتصادی خود را دارد که به اقامت منجر شود بدین معنی که این امکان را فراهم کنیم که با وجود جاذبه‌های استان، اماکن گردشگری، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها به نیاز گردشگر پاسخ دهیم تا منجر به اقامت شود و با این اقامت فرصت رشد اقتصادی به وجود آید.

ثابت اقلیدی گفت: ما باید متناسب با بازار هدف، کارهای مارکتینگ انجام دهیم یعنی باید بدانیم چه محصولاتی برای پاسخگویی به هم‌وطنان و چه محصولاتی برای گردشگران خارجی داریم و با کمترین هزینه بتوانیم ایران و استان فارس را معرفی کنیم.

او در پایان با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی طی روزهای 13 تا ۱۶ دی‌ماه جاری در شیراز بیان کرد: این نمایشگاه بسیار فاخر است و ما باید توانمندی‌های استان فارس را از جز به کل معرفی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101200613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha