ثبت بیش از ۱۳ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از ثبت بیش از ۱۳ میلیون و ۳۵۲ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان در سال جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز دوشنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ در مصاحبه تلفنی با برنامه زنده تلویزیونی صبح عالی سیمای مرکز گلستان با اعلام این خبر گفت: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، دست‌ساز و مذهبی بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول این مدت با هفت میلیون و ۷۲ هزار مورد از جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

او با بیان این‌که دو میلیون و ۱۵۵ هزار بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین یک‌میلیون و ۴۴۱ هزار بازدید نیز از اماکن تاریخی گلستان انجام شد.

ساوری در ادامه بیان کرد: گلستان به‌عنوان اولین استان در کشور، فعالیت میز گردشگری دسترس‌پذیر را باهدف توسعه گردشگری سالمندان و افراد دارای معلولیت در ابتدای این هفته آغاز کرد.

او با تأکید بر این‌که مهم‌ترین مشکل و دغدغه سالمندان و معلولان حمل‌ونقل و خدمات اقامتگاهی است، بیان کرد: حمل‌ونقل رکن اصلی حضور معلولان و سالمندان در جامعه است که باید با مناسب‌سازی این حوزه برای این اقشار زمینه حضور مناسب آنان در جامعه مهیا شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل میز گردشگری دسترس‌پذیر در استان پیگیری و مطالبه گری برای رفع این‌چنین موانع و مشکلات برای حضور معلولان و سالمندان در جامعه است که امیدواریم با یاری اعضای این میز تخصصی به این مهم دست‌ یابیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101200630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha