مضجع نورانی امام رضا (ع) نعمتی بی‌بدیل و بی‌نظیر  است

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: مضجع نورانی حضرت رضا (ع) نعمتی بی‌بدیل و بی‌نظیر و گنجی بوده که موجب برکت و آبادانی و هدایت شده است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد امروز سه شنبه ۱۲ دی ماه در جلسه با مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌های خراسان رضوی و خوزستان با بیان این مطلب تصریح کرد: با توجه به ارادتی که نسبت به امام رضا (ع) وجود دارد، خدمات شایسته‌ای برای خدمت به زائران انجام شده، اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده که باید انجام شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی از اهتمام و تلاش میراث‌فرهنگی خوزستان و تعامل و همکاری میراث‌فرهنگی خراسان رضوی برای برگزاری آیین اهدای ۸ هزار شاخه گل نرگس به حرم مطهر رضوی تشکر کرد و ادامه داد: همه این تلاش‌ها و هماهنگی و هم‌افزایی باید به این منجر شود که به مردم بیشتر میدان داده شود و کارها را به جریان مردمی سپرده شود.

او به ضرورت توسعه فرهنگی این میراث معنوی اشاره کرد و گفت: باید این اقدام تکمیل شود و در راستای این جریان مردمی تولید محتوا و برنامه فرهنگی در عرصه های علمی، پژوهشی و دانشگاهی اجرا شود.

همچنین محمدحسین ارسطوزاده مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این جلسه گفت: چند باغبان آیین اهدای هشت هزار شاخه گل نرگس به حرم مطهر رضوی را برگزار می‌کنند، پس از ثبت در فهرست میراث ملی تعداد باغبان‌هایی که گل نرگس نذر امام رضا(ع) می‌کنند بیشتر شده و این فرهنگ ترویج شده است.

او افزود: با تعامل انجام شده بین آستان قدس رضوی، میراث فرهنگی خوزستان و خراسان رضوی و استانداری خراسان رضوی تفاهم نامه‌ای برای افزایش تعاملات و برنامه‌ریزی بهتر برای اعزام کاروان های زیارتی به مشهد مقدس تهیه شده که به‌زودی امضا خواهد شد.

ارسطوزاده تصریح کرد: با توجه به این که استان خوزستان در مرز با کشور عراق قرار دارد می‌توانیم در سازماندهی و ارتقای کیفیت خدمات به زائران گام برداریم.

همچنین سید جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در ادامه گفت: هدف اصلی برگزاری این رویداد اهدای ۸ هزار شاخه گل نرگس و امضای تفاهم نامه، احیا و توجه ویژه به مسیر جاده ولایت است.

او افزود: در زمینه اعزام کاروان‌های راهیان نور از خراسان رضوی به خوزستان همکاری و تعامل انجام خواهد شد.

آیین اهدای هشت‌هزار شاخه گل نرگس بهبهان به حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۹۸، به پیشنهاد اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان در گستره‌ استان‌های خوزستان و خراسان رضوی و با شماره ۲۰۱۳ در فهرست آثار ملی ناملموس کشور ثبت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101200654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha