مردم خوزستان با اهدای گل نرگس دوستی خود را به ائمه(ع) نشان می‌دهند

استاندار خوزستان گفت: اهدای 8هزار شاخه گل نرگس به حرم رضوی کار بسیار ارزنده و ارزشمند مردم اهل ولایت‌ خوزستان است که هر سال با این اقدام، دوستی خود را به ائمه (ع) نشان می‌دهند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی‌اکبر حسینی‌محراب در آیین اهدای هشت‌هزار شاخه گل نرگس بهبهان به حرم مطهر رضوی که شامگاه سه‌شنبه (۱۲ دی) در مشهد برگزار شد، ابراز امیدواری کرد: طی همه‌ مراسم‌ها، گل نرگس مشخصه‌ خوزستان باشد چنان‌که اهدای 8هزار شاخه گل نرگس به حرم امام‌رضا (ع) هر سال باشکوه‌تر برگزار شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: اهدای 8هزار شاخه گل نرگس به حرم رضوی کار بسیار ارزنده و ارزشمند مردم اهل ولایت‌ خوزستان است که هر سال با اهدای گل نرگس دوستی خود را به ائمه(ع) نشان می‌دهند. همچنین اهدای گل نرگس به حرم امام رضا(ع) نشان‌دهنده این است که می‌توان از طبیعت و از گل، خود را به امام معصوم و ولی خود وصل کرد.

او با بیان این‌که مردم شهرستان بهبهان بر این باورند که رویشگاه‌های گل نرگس قدم‌گاه مبارک امام‌رضا(ع) هستند ادامه داد: براساس روایات، هرکجا امام معصوم پا می‌گذارد، عرش خداست و ما خوزستانی‌ها افتخار می‌کنیم که حضرت امام‌رضا(ع) در خوزستان حضور پیدا کرده بودند.

آیین معنوی اهدای 8هزار شاخه گل نرگس دوم دی‌ماه ۱۳۹۸ درفهرست آثار معنوی ملی کشور با شماره ۲۰۱۳ به ثبت رسیده و هر سال مردم و نرگس‌کاران بهبهانی با اجرای آن محبت و ارادت خود را به امام‌رضا (ع) نشان می‌دهند.

یک باور قدیمی در شهر بهبهان این است که گل نرگس همزمان با ورود هشتمین اختر تابناک ولایت به شهر ارجان قدیم روییده است و به همین‌منظور آن را منتسب به این امام همام تلقی و بهبهان را مهد رویش این گل بی‌نظیر می‌دانند.

گل‌دهی نرگس هرسال از نیمه دوم سال آغاز و تا پایان بهمن و گاهی نیز نیمه اول اسفند در بهبهان ادامه دارد. در نرگس‌زارهای بهبهان چهار نوع گل نرگس شناسایی شده که نرگس شهلا وسعت بیشتری را در این مناطق به خود اختصاص داده است

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha