۸ رویداد گردشگری سیستان و بلوچستان ثبت شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از ثبت هشت رویداد گردشگری این استان در فهرست رویدادهای رسمی کشور خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، رضا گنجعلی گفت: در نخستین جلسه ثبت رویدادهای گردشگری استان در روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه، تعدادی از رویدادهای گردشگری استان پس از تایید از سوی کارگروه استانی به وزارتخانه ارسال شد.

معاون گردشگری سیستان وبلوچستان افزود: خوشبختانه از میان طرح‌های ارسال شده به مرکز، هشت مورد در فهرست رسمی رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و گواهی‌های آنها نیز صادر شد که شش رویداد در سطح استانی و ۲ رویداد دیگر ثبت محلی شد.

به گفته گنجعلی، جشنواره ها و رویدادهایی همچون قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین(ع)، هامین سراوان، زیمل چابهار، طلایه داران چابهار، رقص سه چاپی لادیز و ساحل نشینان چابهار در سطح استانی به ثبت رسید.

او ادامه داد: همچنین ۲ جشنوراره دیگر شامل پرواز بادبادک‌ها و اشکال ماسه‌ای و شاتوت میرجاوه در سطح محلی در فهرست رسمی کشور ثبت شد.

معاون گردشگری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سایر رویدادها و جشنواره‌ها نیز پس از تکمیل مدارک و ارسال به دبیرخانه مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرند و بر تعداد آمار رویدادهای استان افزوده خواهد شد چرا که سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های بی‌نظیر بسیاری در حوزه‌های گردشگری دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101400754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha