درخت سکویا باغ نیاوران درمان می‌شود

مرحله دوم بررسی و کارشناسی در راستای شروع روند درمان درخت سکویا، از گونه‌های گیاهی باغ نیاوران، از طریق نمونه برداری و تشخیص نوع بیماری آغاز شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، پیرو هماهنگی‌های انجام شده، دور دوم درمان درخت  سکویا، با برش قسمتی از تاج گیاه به منظور نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه برای تشخیص بیماری و آغاز درمان شروع شد. 

تشخیص بیماری درخت سکویا توسط آزمایشگاه پردیس آزما پارسیان زیر مجموعه سازمان حفظ نباتات کشور انجام خواهد شد و پس از آن براساس نوع بیماری درمان مناسب آغاز می‌شود. 

براساس این گزارش سال گذشته نیز مرحله اول پیگیری بیماری گیاه شامل هرس شاخه‌های خشک فوقانی درخت، کوددهی و سم‌پاشی انجام و در زمان حاضر دور دوم در دست انجام است. 

یکی از گونه‌های درختی منحصر به فرد باغ تاریخی نیاوران که در ضلع شمالی آن زندگی می‌کند، درخت سکویا یا درخت غول است. این گونه، درختی همیشه سبز با برگهای سوزنی است که به عنوان یکی از بزرگترین درختان دنیا شناخته شده است. 

عملیات یاد شده با هماهنگی واحد پشتیبانی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و زیرنظر اداره کل پشتیبانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور در حال انجام است. 

واحد پشتیبانی مجموعه نیاوران به صورت منظم گیاهان باغ را مورد پایش و بررسی قرار می‌دهد تا ضمن حفظ سلامت و شادابی گیاهان از طریق روش‌های مختلف و به روز، از بروز مشکلات ناشی از تغییرات جوی و زیست محیطی برای آنان جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101600810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha