خانه اوَرسَجی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) مرمت و احیا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از احیا و مرمت خانه اوَرسَجی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) در حوزه خدمات گردشگری با کاربری پذیرایی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری با اعلام این خبر گفت: بنای تاریخی اوَرسَجی در محله باغ‌شاه و مابین پارک شهر و باغ سپه‌سالار اعظم(کنسولگری اسبق روس) قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان خاطرنشان کرد: این بنای تاریخی با الگوی معماری پهلوی در یک طبقه و با حجم سرمایه‌گذاری ۵۷ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در حال احیا و مرمت است.

او افزود: از این حجم سرمایه‌گذاری مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی به سرمایه‌گذار و ۴۷ میلیارد ریال آورده متقاضی در خرید ملک و مرمت بنا است. این بنا پس از اجرا و بهره‌برداری به‌عنوان واحد پذیرایی با ایجاد اشتغال برای بیش از سه نفر به‌صورت مستقیم به مسافران و گردشگران ارائه خدمات می‌کند.

ساوری بیان کرد: در سال‌های اخیر بناهای بسیاری در محدوده شهر تاریخی استرآباد در حوزه خدمات گردشگری با کاربری‌های اقامتی، پذیرایی، فرهنگی، صنایع‌دستی و تفریحی به بهره‌برداری رسید که می‌تواند علاوه بر احیای شهر تاریخی استرآباد به‌عنوان هویت شهر گرگان زمین توسعه گردشگری را در مرکز استان گلستان فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101600811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha