پیشکسوت همدان‌پژوه تجلیل شد

با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و مدیر بنیاد ایران شناسی همدان از علیرضا ذکاوتی، پیشکسوت همدان‌پژوه تجلیل شد.

به گزارش میراث‌آریا وبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی همدان، صبح امروز شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و مدیر بنیاد ایران‌شناسی همدان از علیرضا ذکاوتی، پیشکسوت همدان‌پژوه به پاس یک عمر پژوهش درحوزه ادبیات فارسی و عرفان اسلامی تجلیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در حاشیه این دیدار گفت: استاد علی ذکاوتی از ستاره‌های درخشانی هستند که در آسمان فرهنگ استان همدان به خوبی درخشیده و از داشته‌های ارزشمند همدان است.

محسن معصوم علیزاده افزود: همدان پژوهان با عزم راسخ و همت بلند موجب سربلندی و افتخار جامعه هستند و این تلاش و ممارست در راستای معرفی همدان شایسته قدردانی است.

محسن جانجان، رئیس بنیاد ایران‌شناسی همدان نیز در این نشست از علی ذکاوتی قدردانی کرد.

علی ذکاوتی قراگوزلو زاده ۱۵ فروردین ۱۳۳۰ در همدان، محقق، نویسنده استاد عرفان، مترجم، مؤلف و پژوهشگر است و طی چهار دهه گذشته آثار متعددی از او در زمینه ادبیات فارسی و عرفان اسلامی منتشر شده‌ است.

او نقدهای بسیاری بر آثار کلاسیک ایران وارد کرده و در این زمینه، تحقیق و ترجمه کرده‌ است، همچنین در هر ۲ رشته ادبیات ابداعی و ادبیات تحقیقی و نیز ترجمه از عربی به فارسی آثار متعددی پدیدآورده‌ است.

کتاب هایی چون «عرفانیات»، «عمر خیام» و ترجمه «تمدن اسلامی در قرن چهارم و پنجم» از آثار اوست. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402101600840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha