صنایع‌دستی منسوخ‌شده زنجان احیا می‌شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: احیای رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی در روستاها و شهرستان‌های استان زنجان در دستور کار قرار گرفته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید میکائیل موسوی گفت: هفت رشته صنایع‌دستی منسوخ‌شده زنجان تا به امروز احیا شده است.  

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: احیای رشته‌های منسوخ صنایع دستی از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته که‌ امیدواریم با افزایش میزان شغل و رونق اقتصادی در این بخش همراه باشد.  

صنایع‌دستی منسوخ‌شده زنجان احیا می‌شود


او گفت: تا به امروز کنده‌کاری روی مس در شهر زنجان، جاجیم‌بافی، پرده‌بافی و نمدبافی در شهرستان طارم و پلاس بافی نیز در خدابنده توسط هنرمندان بومی احیا و تولید آن‌ها از سرگرفته شد و با برگزاری کلاس‌های آموزشی احیا شد.  

موسوی ادامه داد: تخصیص اعتبارات کافی می‌تواند به توسعه آموزش رشته‌های صنایع‌دستی کمک بسزایی کند. هم اکنون ۵۵ رشته صنایع‌دستی فعال در این استان وجود دارد که احیای رشته‌های منسوخ شده می‌تواند به رشد و پویایی این حوزه کمک فراوانی کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101600859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha