استقبال گیلانی‌ها از مرمت و حفظ بناهای تاریخی خصوصی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از استقبال مردم این استان در مرمت و حفظ بناهای تاریخی خصوصی خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: اگر چه شناسایی، حفظ و احیا آثار همچون بناهای تاریخی وظیفه‌ ذاتی وزارت میراث‌فرهنگی و زیرمجموعه‌های آن است، اما به واقع صیانت و پاسداشت میراث‌فرهنگی ارزشمند بر همگان فرض است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، با بیان اینکه مردم نسبت به حفظ آثار تاریخی دغدغه‌مند هستند، افزود: در چند سال اخیر شهروندان با علم و آگاهی به اهمیت ساختمان‌های تاریخی، خود به میراث‌فرهنگی مراجعه کرده تا چگونگی مراقبت و مرمت آثار تاریخی را دریافته و مطابق ضوابط فنی مورد تأیید اداره‌کل اقدام کنند.

او با اشاره به مراجعه شهروندی از شهر بندرانزلی به منظور مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی در اختیار خود بیان کرد: این درخواست مورد بازدید و بررسی کارشناسان قرار گرفت تا بر اساس معیارهای منطبق با حوزه میراث‌فرهنگی اهتمام لازم انجام شود.

جهانی، اقتصادی کردن ساختمان‌های تاریخی را از جمله مشوق‌های لازم برای مالکان بناهای تاریخی دانست و اضافه کرد: چنانچه مالکان متمایل به تغییر کاربری بناهای تاریخی خویش باشند، تسریع و تسهیل امور در دستور کار قرار خواهد گرفت و همکاری‌های لازم در این خصوص انجام می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان میراث فاخر فرهنگی را امانت نیاکان دانست و گفت: این میراث کهن با مراقبت و امانت داری، باید سالم به نسل آینده واگذار شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101700871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha