گردشگری راحت‌ترین راه تولید ثروت برای مردم کرمانشاه است

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه از یک درصد ظرفیت گردشگری استان استفاده نکرده‌ایم، گفت: استفاده از ظرفیت میراث‌فرهنگی و گردشگری در حوزه خدمات امروز راحت‌ترین و بهترین راه برای تولید ثروت برای همه اقشار جامعه در استان است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، علی شعبانی روز یکشنبه ۱۷ دی ماه در جلسه کارگروه اجتماعی استان، اظهار کرد: ظرفیتی که در حوزه میراث و گردشگری در استان کرمانشاه وجود دارد شاید از یک درصد آن هم استفاده نشده است. 

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، افزود: کرمانشاه از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار زیادی برخوردار است که می‌تواند با بکارگیری مناسب آن شرایط اقتصادی استان را متحول کرد. 

او ادامه داد: استفاده از ظرفیت میراث‌فرهنگی و گردشگری در حوزه خدمات امروز راحت‌ترین و بهترین راه برای تولید ثروت برای همه اقشار جامعه است. 

شعبانی با بیان اینکه هزینه ایجاد اشتغال در سایر بسیار بالا است و همه مردم نیز از منافع آن سهیم نمی‌شوند، گفت: برای مثال با راه‌اندازی یک مجموعه بوم‌گردی در یک روستا بخش مهمی از افراد جامعه محلی با ارایه خدمات جانبی از منافع آن بهره‌مند می‌شوند. 

او گفت:  در بسیاری از کشورها که داشته‌ای در حوزه گردشگری ندارند، ظرفیت‌های جدید ایجاد می‌کنند ولی ما فضاهای داریم که از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم و باید برای این حوزه برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود. 

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: در زمینه معرفی استان نیازمند نوآوری و خلاقیت هستیم و تاکتیک‌ها برای معرفی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید همواره در حال تغییر باشند و روش‌های جدید به کار گرفته شود. 

او اظهار کرد: با برندسازی و استفاده از روش‌های نو مواردی همچون کرمانشاه شهر خلاق خوراک به درستی معرفی شود و مردم غذاهای سنتی ما را بشناسند. 

شعبانی در ادامه توسعه پلتفرم‌های فروش محصولات صنایع‌دستی و ارائه خدمات را یکی دیگر از نیازهای گردشگری استان توصیف کرد و گفت: این موارد به فضای تولید ثروت در استان کمک می‌کند. در کنار این موارد باید توجه به توسعه زیرساخت‌های مناسب خدمات‌دهی به گردشگران نیز با جدیت دنبال شود تا بتوان شرایط مناسبی را برای سفر به کرمانشاه فراهم کرد. 

تقویم رویدادهای کرمانشاه تدوین شده است

همچنین در جلسه کارگروه اجتماعی استان که یکی از دستور کارهای آن موضوع بررسی برنامه‌های گردشگری استان کرمانشاه است، داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با ارائه گزارشی در این خصوص اظهار کرد: با هماهنگی فرمانداران تقویم رویدادهای سالانه گردشگری استان تدوین و به زودی رونمایی می‌شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با بیان اینکه این اتفاق مزیت‌های بسیاری برای گردشگری کرمانشاه دارد،  گفت: این رویدادها وقتی در سامانه جانا ثبت ملی شود، تورهای گردشگری امکان برنامه‌ریزی برای سفر به استان را دارند و این مسئله نقش بسزایی در رونق حوزه گردشگری دارد. 

او با بیان اینکه سال آینده دو رویداد بزرگ برای کرمانشاه پیش‌بینی شده است، افزود: درحوزه تبلیغات و معرفی و نیز تولید محتوا با وجود مشکلات اعتباری اقدامات بسیار خوبی درحوزه چاپ اقلام تبلیغاتی با تهیه کتابچه‌های متعددی برای معرفی استان در زمینه‌های مختلف به تفکیک شهرستان‌ها انجام شده است. 

فرمانی تصریح کرد: برای معرفی جاذبه‌های استان در شبکه‌های تلویزیونی اقلیم کردستان عراق رایزنی‌هایی انجام شده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران را یکی دیگر از فرصت‌های خوب برای معرفی کرمانشاه دانست و گفت: امسال با تم خوراک و گردشگری دفاع مقدس در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم. 

او با تاکید بر اینکه باید به عنوان نماینده کرمانشاه در این نمایشگاه باید قوی شرکت کنیم، افزود: از شش آژانس عراقی برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی تهران دعوت کرده‌ایم که فضا را رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و در عوض شرایطی فراهم می‌شودکه ما نیر در نمایشگاه‌های بین‌المللی عراق حضور داشته باشیم. 

مسئله اشتغال، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، توسعه صنایع‌دستی، اعتبارات و توجه به مسئله پرونده‌های در دست اقدام برای ثبت جهانی در  استان از دیگر مواردی بود که مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در این جلسه مطرح کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402101800928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha