پیشکسوتان بهترین گزینه برای معرفی همدان هستند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در آیین نکوداشت استاد علی جهانپور نویسنده، محقق و پژوهشگر حوزه همدان شناسی گفت: استاد علی جهانپور عمرش را برای غنای فرهنگ و پژوهش همدان گذاشته و در راستای تعالی کشور تلاش کرده است.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان،  محسن معصوم‌علیزاده یکشنبه 17 دی‌ماه در آیین نکوداشت استاد علی جهانپور نویسنده، محقق و پژوهشگر حوزه همدان شناسی گفت: همدان با دارا بودن تاریخ، فرهنگ و تمدن غنی قطعه‌ای از سرزمین کهن ایران است که همواره در طول تاریخ درخشیده و انسان‌های فرهیخته زیادی را پرورش داده است که هر یک مسیری برای زندگی انسان‌ها مشخص کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه همدان هر چقدر بیشتر کاوش می‌شود بیشتر به تمدن آن پی می‌بریم، افزود: همدان با همه این توانمندی هنوز آنچه می‌خواهیم نیست و نیاز به معرفی بیشتر و بهتر دارد.

 او با بیان اینکه امروز اگر با تکنولوژی روز همراه نشویم، نمی‌توانیم خود را به دنیا معرفی کنیم، تصریح کرد: برای معرفی همدان، پیشکسوتان بهترین گزینه هستند و با استفاده از این ظرفیت می‌توان صدای رساتری داشت.

معصوم‌علیزاده با اشاره به اینکه‌ بزرگانی مانند استاد علی جهانپور، ستاره‌های آسمان همدان در ایران هستند که به گسترش فرهنگ و معرفی همدان کمک می‌کنند، افزود: هیچ توسعه‌ای جزء پژوهش اتفاق نمی‌افتد و به همین دلیل با احترام به بزرگان و قدردانی از آنها به تاریخ و تمدن خود احترام می‌گذاریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه باید فرهنگ را برای انتقال به نسل آینده نهادینه کنیم، اظهار کرد: با همدلی می‌توانیم همدان را به جایگاه شایسته خود برسانیم و حلقه گمشده ما برای هم صدایی فرهنگ است.

پژوهش یکی از راهکارهای مهم برون‌رفت از مشکلات است

رئیس بنیاد ایران‌شناسی همدان نیز در این مراسم بیان کرد: تاکنون آنچنان که باید به امر پژوهش و داشته‌های فرهنگی ارج ننهادیم و توجه زیادی به این موضوع نشده است.

محسن جانجان ادامه داد: یکی از راهکارهای مهم در برون رفت از مشکلات پژوهش است و هیچ جامعه‌ای به توسعه نمی‌رسد مگر اینکه اقدامات بنیادین آن بر مایه پژوهش استوار باشد.

او با اشاره به اینکه همدان در حوزه پژوهش بزرگانی دارد که با تألیفات و آثار خود گام‌های موثری را برداشته‌اند، افزود: قدرشناسی از این بزرگان وظیفه ماست و برنامه‌های قدردانی به تناوب ادامه خواهد داشت.

جانجان با بیان اینکه در حوزه ایران‌شناسی اقدامات مهمی انجام شده است، گفت: دانشنامه همدان در سه هزار صفحه تدوین شده است و روزشمار استان همدان نیز به زودی رونمایی می‌شود.

 رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه همدان در پایان گفت: کتاب‌های از هگمتانه تا همدان و دیار ملایر از جمله آثاری است که در مدت اخیر به چاپ رسیده و تألیفات حوزه میراث‌فرهنگی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101800932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha