هنر بانوان سوزن‌دوز دشتیاری سیستان و بلوچستان می‌تواند عامل جهش اشتغال شود 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هنر بانوان سوزن‌دوز دشتیاری می‌تواند عامل جهش اشتغال منطقه به‌ ویژه در حوزه مشاغل خانگی و ترویج فرهنگ فاخر مد و لباس ایرانی شود.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی روز یکشنبه هفدهم دی‌ماه در جلسه کمیته اشتغال شهرستان دشتیاری اظهارکرد: فرآیند صحت سنجی آمار اشتغال در چند مرحله انجام می‌شود و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند طرح‌هایی که به هر دلیل در سامانه رصد اشتغال برگشت خوردند را تا ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف کنند.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: در دولت سیزدهم با مسوولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کار پایش و نظارت بر وضعیت اشتغال در نقاط مختلف کشور از جمله این استان انجام می‌شود.  

او  گفت: تعهد اشتغال دشتیاری در سال‌جاری، یک‌هزار و ۱۵۵ نفر هست که تا امروز اطلاعات ۶۵۹ شاغل جدید در حوزه این شهرستان ثبت سامانه رصد شده است. آمار اشتغال ثبت شده برای دشتیاری در سامانه رصد متناسب ظرفیت و قابلیت‌های این شهرستان نیست و نیاز است تا تلاش و همکاری بیشتری انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با تاکید بر تشکیل تعاونی‌های کشاورزی، دهیاری و دانش آموزی در دشتیاری، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال با اولویت طرح های تعاونی و پشتیبان مشاغل خانگی در استان هدف‌گذاری شده است.  

سلامی افزود: هنر بانوان سوزن دوز دشتیاری می‌تواند عامل جهش اشتغال منطقه بویژه در حوزه مشاغل خانگی و ترویج فرهنگ فاخر مد و لباس ایرانی شود و در این خصوص تسهیلات ارزان قیمت برای فعالان و کارآفرینان این حوزه پیش‌بینی شده و پرداخت خواهد شد.  

اقتصاد دریا محور، گردشگری و کشاورزی از فرصت‌های مهم سرمایه گذاری و اشتغالزایی است

فرماندار دشتیاری نیز در این جلسه گفت: اقتصاد دریا محور، گردشگری، کشاورزی و صنایع آبزی پروری از جمله فرصت‌های سرمایه گذاری و اشتغالزایی این شهرستان به شمار می‌رود.  

محمدعلی رأفت افزود: با وجود این قابلیت‌ها، در شهرستان دشتیاری باید کار به صورت جهادی و بین بخشی انجام شود تا ثمره این کارها در زندگی مردم و اقتصاد منطقه اثرگذار باشد.  

فرماندار دشتیاری اظهار کرد: نیاز به احیای فرهنگ کار در سیستان و بلوچستان بشدت ضروری است، چون آسیب به مشاغل رسمی و گرایش به کسب و کارهای کاذب و کمبود نیروی کار را در پی خواهد داشت.  

او گفت: یک شرکت تعاونی دهیاری در حوزه این شهرستان تشکیل و ۲ شرکت تعاونی دیگر فرآیندهای قانونی را برای راه اندازی طی می‌کند که با فعالیت این تعاونی ها، روند توسعه و عمران شهرستان شتاب می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101800933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha