دیدار مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام با سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، امروز ۱۸ دی‌ماه فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با حضور در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه ضمن تبریک انتصاب سرپرست جدید این نمایندگی با مجید قاضی‌زاهدی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در این دیدار با اشاره به فراگیر بودن صنعت گردشگری گفت: تعامل و همسو بودن دستگاه‌های مجری و دخیل در امر گردشگری می تواند در رشد و توسعه این صنعت نقش بسزایی داشته باشد.

شریفی در این دیدار همکاری‌های متقابل استان ایلام و استان‌های کشورهای همجوار را بستری مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان دانست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در این دیدار ضمن در اختیار گذاشتن تمامی اقلام تبلیغاتی استان به سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در راستای معرفی پتانسیل‎های گردشگری، تاریخی، صنایع‌دستی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ... به کشورهای همجوار آماده هرگونه همکاری با دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه را دارد.

او با تأکید بر برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی در خارج از کشور عنوان کرد: برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی در خارج از کشور فرصت‌های مناسبی را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و همچنین محصولات شاخص و دارای برند صنایع‌دستی استان را فراهم می کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: با توجه به همسایگی استان ایلام با کشور عراق و جهش چشمگیر سطح خدمات درمانی در این استان، ایلام می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم گردشگری سلامت در کشور تبدیل شود.

او تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و بیکاری که وجود دارد به نظر می‌رسد یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و توسعه پایدار، توسعه بخش گردشگری است که با هزینه کم می‌توان اشتغال‌زایی زیادی را در این زمینه انجام داد.

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در ایلام در این دیدارضمن قدردانی از مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت : اقداماتی که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری انجام داده شایان توجه بوده بطوری‌که معرفی جاذبه های گردشگری از طریق چاپ نقشه، بروشور و دیگر اقلام تبلیغاتی بسیار موثر و کارساز بوده است.

قاضی‌زاهدی نیز ضمن ارائه رهنمودها و مشورت‌های لازم و اعلام آمادگی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان برای همکاری‌های لازم به‌ویژه برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی در خرج از کشور، این اقدام را فرصتی مناسب و مغتنم برای معرفی و شناساندن ظرفیت های گردشگری و اقتصادی استان ایلام برشمرد.

او ایران را کشوری بزرگ عنوان کرد و افزود: کشور ما و نام ایران در سراسر دنیا بسیار بزرگ است و این موضوع مسئولیت ما را در قبال معرفی صحیح آن چند برابر می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101800943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha