تقویم رویدادهای گردشگری کرمانشاه تدوین شده است/ تعاملات گردشگری با عراق افزایش می‌یابد/ سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی استان در اولویت قرار دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از تدوین برنامه سالانه رویدادها و جشنواره‌های گردشگری استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز دوشنبه ۱۸ دی ماه در برنامه تلویزیونی بازتاب اظهار کرد: کار تدوین برنامه سالانه رویدادها ودجشنواره‌های گردشگری استان با همکاری فرمانداری‌ها به اتمام رسیده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: داشتن یک برنامه منسجم و مدون که مشخص کند در طول سال چه اتفاقاتی در حوزه گردشگری استان قرار است انجام شود، همواره یکی از ضعف‌های استان بوده که سعی شده است این نقیصه رفع شود. 

او ادامه داد: این اتفاق نتایج مثبتی برای گردشگری استان به دنبال دارد که مهم‌ترین آن ایجاد فرصت برنامه‌ریزی برای برگزاری تورهای گردشگری است. 

فرمانی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از ۲۴ رویداد گردشگری در استان برگزار شده است، گفت: برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی گردشگری را در برنامه‌های سال آینده گنجانده‌ایم. 

او در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ریزی برای افزایش مبادلات گردشگری با کشور عراق اشاره و تصریح کرد: رایزنی‌های زیادی برای توسعه مناسبات گردشگری با کشور عراق انجام شده است و به زودی شاهد سفر نمایندگان شش دفتر خدمات مسافراتی این کشور به کرمانشاه هستیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: شرایطی فراهم شده است که این دفاتر در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در کنار ما حضور پیدا کنند. 

او ادامه داد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری عراق و برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی استان کرمانشاه به ویژه در اقلیم کردستان عراق از دیگر برنانه‌هایی است که با جدیت پی‌گیری می‌شود. 

فرمانی در ادامه به توسعه و سامان‌دهی زیرساخت‌های تاسیسات گردشگری استان اشاره و تصریح کرد: بیش از ۱۴ میلیارد تومان برای احداث زیرساخت‌های لازم برای تاسیسات گردشگری استان در نه ماهه گذشته هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با تاکید بر اینکه ارائه خدمات مناسب به گردشگران یک امر ضروری است، گفت: در چند ماه اخیر بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار به سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی مسیرهای اصلی استان عنوان اولویت مورد تاکید وزیر اختصاص داده شده است. 

او در بخش دیگری از سخنان خود به صدور موافقت اصولی برای ۱۷۳ پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۹ مورد تا کنون موافقت ایجاد گرفته‌اند که گویای تحولات خوبی در حوزه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری استان است. 

فرمانی همچنین به سهم ۲۶۲۱ نفری اشتغال این اداره‌کل در سال جاری گفت:  در ۹ ماهگذشته از سهم اشتغال ۹۶ درصد تحقق یافته که با توجه به زمان باقی مانده از سال پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از تعهد محقق شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه به حوزه صنایع‌دستی پرداخت و اظهار کرد: توسعه بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در ورودی شهرهای استان با توجه به دستور رئیس جمهوری در حال پی‌گیری است. 

او افزود: همچنین رایزنی برای برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در اقلیم کردستان عراق یکی دیگر از برنامه‌های ما برای ایجاد فرصت فروش و معرفی تولیدات هنرمندان استان است. 

فرمانی، در خاتمه از مردم ایران دعوت کرد که در تعطیلات نوروز کرمانشاه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402101800951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha