سراب کرند استان کرمانشاه سامان‌دهی می‌شود

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دالاهو از برنامه‌ریزی برای سامان‌دهی سراب شهر کرند به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز دوشنبه ۱۸ دی ماه جلسه‌ای با حضور فرماندار دالاهو، مسئول و کارشناسان دفتر فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، مسئول شرکت توسعه گردشگری استان برای سامان‌دهی وضعیت سراب شهر کرند غرب برگزار شد. 

سعید مرادی در این خصوص اظهار کرد: سراب کرند غرب یکی از تفرجگاه‌های استان کرمانشاه در شهرستان دالاهو است که به لحاظ گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دالاهو، افزود: با توجه به استقبال گردشگران از این منطقه گردشگری، سامان‌دهی آن از سال‌های گذشته در دست اقدام بوده است که متاسفانه کار اجرایی پروژه در ۱۷ سال گذشته پیش نرفته است. 

او گفت: با توجه به اینکه توسعه گردشگری یکی از دغدغه‌های مهم و مورد توجه فرماندار است، سامان‌دهی این منطقه گردشگری در دستور کار شهرستان قرار گرفته است. در نخستین گام نشست سامان‌دهی سراب شهرکرند غرب برای فراخوان جذب سرمایه گذار برای پروژه با حضور بخش‌های مرتبط برگزار شد. 

مرادی تصریح کرد: در این جلسه در خصوص سامان‌دهی سراب کرند غرب که یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان است، تصمیم‌های خوبی اتخاذ و مصوب شد که امیدواریم در نخستین فرصت شکل اجرایی به خود بگیرد. 

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دالاهو بیان کرد: بدون تردید سامان‌دهی این تفرجگاه تحول چشم‌گیری در توسعه گردشگری شهری کرندغرب به عنوان مرکز شهرستان دالاهو ایجاد خواهد کرد که می‌تواند در رونق اقتصادی شهرستان بسیار اثرگذار باشد. 

او افزود: دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور و کرندغرب به عنوان یکی از قطب‌های چاقوسازی ایران از ظرفیت‌های ممتازی در حوزه گردشگری برخوردار است که با سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری استان تبدیل شود. 

مرادی در خاتمه اظهار کرد: بخش ریجاب در نزدیکی شهر کرندغرب یکی از مراکز بی‌نظیر گردشگری استان و غرب کشور است که شکوه تاریخ، تمدن، فرهنگ و طبیعت را دل خود جای داده است. 

شهرستان دالاهو با قرار گرفتن در مسیر اصلی عتبات عالیات با توجه به آثار تاریخی فراوان، طبیعت بسیار زیبا و صنایع‌دستی شاخص از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری برخوردار است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402101800964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha