دومین جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری خواجه عطا در بندرعباس آغاز به کار کرد

جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری خواجه عطا با رویکرد سبک زندگی ساحلی و دریایی با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان آغاز به کار کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری خواجه عطا با رویکرد سبک زندگی ساحلی و دریایی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، رضا سامه مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل ورزش و جوانان، شهردار و اعضای شورای شهر بندرعباس، جمعی از  مسئولان و مردم فرهنگ دوست روز دوشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ در بندرعباس آغاز به کار کرد.

محمد محسنی در آیین استقبال از  دریانوردان بندر تاریخی لافت و پهلوگیری تنها شناور بادبانی ایران در ساحل خواجه‌عطا گفت: خواجه کمال الدین عطا از رجال قدرتمند و تاثیرگذار سده‌های نهم و دهم هجری قمری در خلیج فارس و اولین قهرمان مبارزه با استعمار در تاریخ ایران بوده است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: نام‌گذاری محله‌ای به نام این قهرمان  در بندرعباس ریشه در تاریخ و هویت این منطقه دارد.

او افزود: این موضوع از اهمیت سایر محله‌های بندرعباس کم نمی‌کند و هر محله‌ای جایگاه خود را در تاریخ و فرهنگ این شهر دارد. 

محسنی در ادامه با اشاره  به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور توسط مقام معظم رهبری گفت: این جشنواره با محوریت سواحل و جزایر  و با تاکید بر هویت ایرانی-اسلامی می‌تواند یکی از  بزرگترین کانون‌های گردشگری ساحلی در جنوب کشور باشد.

اجرای آیین کهن دریانوردی، مراسم رزیف موسیقی سنتی و برگزاری ورزش های آبی از برنامه‌های جشنواره فرهنگی ورزشی گردشگری خواجه عطا بود.

همچنین با حضور عبدالمجید ارفعی پژوهشگر و متخصص زبان‌های باستانی از برندینگ بندر تاریخی لافت در فرهنگسرای طوبی بندرعباس رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101901017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha