جذب گردشگران و رونق اقتصادی روستای هدف گردشگری منشاد/ تلاش برای ثبت ملی جشنواره‌های گردشگری منشاد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: روستای هدف گردشگری منشاد یکی از روستاهای مهم هدف گردشگری استان و کشور است که برای جذب گردشگر به این روستا باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد تا هم رونق اقتصادی برای منطقه در برداشته باشد و هم گردشگران زیادی از سراسر کشور به خود جذب کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز گذشته ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ به منظور بررسی مسائل و مشکلات روستای هدف گردشگری منشاد، نشست هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی و دهیاری منشاد در محل اداره‌کل میراث¬فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد برگزار شد.

در این نشست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی و گردشگری در منشاد تشکر کرد و گفت: جشنواره گل محمدی و بید مشک در منشاد باید به ثبت ملی برسد و در تقویم سال استان هم درج شود تا این رویداد بزرگ فرهنگی در ذهن مردم قرار بگیرد و این اداره‌کل هم در این خصوص اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

رستگاری با اشاره به پتانسیل‌های موجود در منشاد اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان و همچنین فرمانداری و بخشداری شهرستان مهریز هم می‌توانند برای ارتقای رویدادهای فرهنگی، هنری و گردشگری منشاد کمک کنند و زمینه حضور مردم را در مراسم‌های مختلف فرهنگی، گردشگری و مذهبی این روستا فراهم سازند.

در ادامه این نشست حسن دهقانپور منشادی رئیس شورای اسلامی منشاد گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در خصوص طرح‌ها و پروژه‌های احداث‌شده یا در حال احداث در منشاد ارائه داد و گفت: طی شش سال اخیر تاکنون فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی در منشاد انجام‌شده که مهم‌ترین این فعالیت‌ها برگزاری جشنواره‌های گل محمدی، گلبیز (بیدمشک)، احداث پارک بزرگ گردشگری به مساحت دو هکتار، احداث مجتمع ورزشی به مساحت ۶هزار مترمربع بوده که کار مطالعاتی آن انجام‌شده و در آینده‌ای نزدیک پیمانکار شروع بکار خواهد کرد.

در پایان این نشست تصمیماتی در خصوص مشارکت میراث‌فرهنگی استان دربرگزاری جشنواره‌های گل محمدی و بید مشک، مجوز احداث خانه‌های بوم گردی، و مشارکت در طرح‌های هدف گردشگری روستای منشاد اتخاذ شد.

جذب گردشگران و رونق اقتصادی روستای هدف گردشگری منشاد/ تلاش برای ثبت ملی جشنواره‌های گردشگری منشاد

انتهای پیام/

کد خبر 1402101901049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha