کاخ شهرستانک یکی از بزرگ‌ترین بوتیک هتل‌های کشور می‌شود/ پیشرفت ۴۰درصدی پروژه کاخ شهرستانک 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌ استان البرز با اشاره به پیشرفت ۴۰درصدی مجموعه اقامتی، پذیرایی و تفریحی کاخ ناصری شهرستانک گفت: کاخ تاریخی شهرستانک که اکنون مراحل مرمت را می‌گذراند، قرار است با کاربری اقامتی بوم‌گردی، پذیرایی و تفریحی به عنوان یکی از بزرگترین بوتیک هتل‌های ایران به بهره‌برداری برسد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، رحیم خاکی با اشاره به پیگیری مشکلات گازرسانی به این کاخ ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های انجام شده و تامین اعتبارات با تایید مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان مشکلات گاز این مجموعه مرتفع شود.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی، برق، گاز، آب و راه دسترسی با دستور استاندار و همراهی دیگر دستگاه‌ها در حال پیگیری و نیازمند تأمین اعتبار است.

کاخ شهرستانک یا عمارت ناصرالدین شاهی شهرستانک، کاخی مربوط به دورهٔ قاجار در حدود ۳۰ کیلومتری شمال شرقی کرج و در نزدیکی جاده کرج - چالوس واقع شده است.

این کاخ با دستور ناصرالدین شاه قاجار تا سال ۱۲۹۵ قمری در شهرستانک کرج ساخته شد و بعد از سقوط قاجار تا سال ۱۳۴۸ مورد بی توجهی قرار گرفت و رو به ویرانی نهاد، اما پس از آن با تصمیم فدراسیون کوهنوردی به عنوان محل اقامت موقت کوهنوردان بازسازی شد. کاخ شهرستانک در ۱۶ شهریور ۱۳۷۶ با شماره ۱۹۲۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101901054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha